A projekt révén hatvan új k+f munkahellyel bővül a budapesti székhelyű társaság létszáma. Az újgenerációs hibrid navigációs rendszer megfelel majd az NDS (Navigation Data Standard) nemzetközi szabványnak is, biztosítva ezzel a következő évtized vezető nélküli járműveivel való kompatibilitást.
A hálózatba kapcsolt autók piaca 2020-ra nagyságrendileg már egy több mint 150 milliárd dolláros üzlet lesz, ami öt év alatt közel ötszörös növekedést mutat. A BI Intelligence előrejelzése szerint a következő évtized elején piacra kerülő autók több mint 80 százaléka rendelkezik majd hálózati kapcsolattal.
Az autópiaci bevételek egy része átvándorol a szoftvercégekhez
Ebből az ugrásszerűen növekedő üzletből az NNG is kivenné a részét, amely az új stratégia részeként vásárolta meg 2016-ban az egyedi megoldásokkal rendelkező izraeli Arilou Information Security Technologies kiberbiztonsági céget.
Az autópiaci bevételeknek már most is egyre nagyobb hányada vándorol át a járműgyártók zsebéből a szoftveriparéba. A RethinkX tanulmánya szerint másfél évtized alatt csak az amerikai autóiparból 1100 milliárd dollárnyi bevétel tűnik el, oly módon, hogy ennek az összegnek a meghatározó részét az autóiparhoz közel álló szoftverfejlesztő és szolgáltató cégek zsebelik majd be. Elsősorban azok a cégek, amelyek navigációs, kiberbiztonsági és új generációs infotainment megoldásokat fejlesztenek.
Erre is felkészülve jelentette be az NNG, hogy egy multi-platform alapú, skálázható, moduláris felépítésű hibrid – online és offline elemeket egyaránt tartalmazó – autós navigációs rendszer prototípusának a fejlesztését kezdte el budapesti k+f központjában. A projekt várhatóan 30 hónap alatt, és legalább 60 új kutató-fejlesztő munkahelyet teremtve valósul meg. Az új navigációs rendszer részben saját forrásból, részben a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap közel egymilliárd forintos támogatásával jön majd létre.
A német autógyárak az NDS szabványt támogatják
Az autóba szerelt navigációs termékek fejlődése rendkívül felgyorsult az utóbbi években. A navigációs termékek térképadatbázisának frissítésére szolgáló technológiák jelentős változások előtt állnak. A jelenlegi iparági trendek abba az irányba mutatnak, hogy már 2020-ra általános elvárássá válik az olyan hibrid navigációhoz szükséges funkciók jelenléte az autóipari alkalmazásokban, amelyek rendszeresen frissülő térképadattal segítik a naprakész navigációt. Ennek érdekében az online kapcsolattal rendelkező rendszerekben az adatok és a számítási kapacitások egy jelentős részét a felhőbe helyezik majd a vállalatok.
A navigációs termékek piacán a következő években leginkább az NDS(Navigation Data Standard) szabványnak megfelelő termékeket lehet majd eladni: a Magyarországon is egyre nagyobb számban jelen lévő német autógyártók már szinte kizárólag az ezzel kompatibilis rendszerekkel szerelik fel modelljeiket. Az NNG már aktív tagja a nemzetközi nagyvállalatokat tömörítő NDS konzorciumnak.
Az NNG terméke egyebek mellett az önvezető autózásra való felkészülésben, a felhő alapú egyedi megoldásokban száll versenybe a konkurens termékekkel . A projekt eredményei várhatóan 2020-2021-től már beépülnek az NNG által kínált termékekbe – áll a társaság közleményében.