Újabb szabadidős termékkörrel bővült a hazai piacvezető e-kereskedő, az eMAG portfoliója, megnyílt a Sportbolt szekció. Jó döntésnek bizonyult a fizetős hűségprogram bevezetése is.

eMAG

Egy új shop-in-shop szekcióval bővült az eMAG, a Sportboltot, a sportot és az egyéb szabadtéri tevékenységeket, köztük az utazást kedvelők számára alakítottak ki.

Az új részlegben több mint 320 ezer terméket kínál a kereskedő, amatőr és profi sportolóknak, utazóknak.

Az új egység létesítését az a tény is motiválhatta, hogy az első félévben a vevők több mint 68 ezer rendelést adtak le azokra termékekre, amelyek most már a Sportbolt szekció alatt találhatók meg, átlagosan 18-19 ezer forint rendelési értékben.

Az idei év első felében a sport- és szabadidő kategóriában a legtöbben futópadokat, elektromos és hagyományos kerékpárokat, kemping- és túrakellékeket, valamint szobakerékpárokat rendeltek.

Egyre több az előfizetéses hűségprogram az e-kereskedelemben

A webáruházakban elérhető előfizetéses hűségprogramok sok vásárló számára még újdonságnak számítanak – derül ki a GKID által az eMAG megbízásából készített reprezentatív felmérésből.

Az előfizetéses hűségprogramok néhány éve jelentek meg Magyarországon, az online vásárlók fele nem is tudja mit kínálnak ezek a havi vagy éves díj fejében igénybe vehető szolgáltatások.

A felmérés szerint a legtöbben az eMAG hűségprogramjáról, a Geniusról hallottak: az online vásárlók 17%-a találkozott már a programmal.

Második a TESCO online club hűségakciója, 12%-os ismertséggel, míg harmadik az Alza+, 10%-os ismertséggel.

A Foodora Pro-ról 9%, a Wolt+-ról 8%, az Amazon Prime-ról 8% hallott már, míg a Kifli Prémium programját az online vásárlók 4%-a ismeri. A válaszadók 57%-a nem hallott még egyik említett hűségprogramról sem.

A hűségprogramok előnyei

Az előfizetéses hűségprogramok előnyei közül a legvonzóbb a vásárlás teljes összegére vonatkozó kedvezmény (30%), valamint az ingyenes házhozszállítás értékhatár nélkül, vagy egy alacsonyabb értékhatár felett (27-27%).

A válaszadók 22 százaléka az ingyenes csomagautomatás kézbesítést, 21 százaléka pedig az átvételi ponton történő ingyenes kézbesítést tartja a leghasznosabbnak.

„Az előfizetéses hűségprogramokat csak a kellően széles termék- vagy szolgáltatáskínálattal és magas vásárlási gyakorisággal rendelkező kereskedők tudják sikeresen működtetni” – emeli ki Cserjés-Kopándi Ildikó, a GKID értékesítési igazgatója és vezető tanácsadója.

„A bevezetést követő két hónap alatt közel 140 ezer ügyfelünk próbálta ki a Genius szolgáltatásunk előnyeit. A nyár folyamán továbbfejlesztjük a szolgáltatást” – mondja Daradics Kinga, az eMAG ügyvezető igazgatója.

A most elindított új részleg termékválasztéka is bővíti a fizetős hűségprogramban vásárolható árucikkek kínálatát. A Genius a teljes Sportbolt szekció termékválasztékához elérhető.