Hamarosan az online kapszula megrendelésünk is átfut majd a kávéfőzőn, erre már csak őszig kell várni. Addig is itt a márka megújult, virtuális valósággal fűszerezett, szinte teljesen automatizált boltja az Andrássy úton.

Nespresso

Három évvel ezelőtt dobta piacra az első okostelefonról és táblagépről vezérelhető kapszulás készülékét a Nespresso. Azóta elmondható, hogy a márkánál az IoT(dolgok internete) már a kávéba is beszivárgott.

Bluetooth után hamarosan itt a wifis kávéfőző

A Prodigio nevű készüléktípushoz fejlesztett mobil alkalmazás még Bluetooth alapon kapcsolta össze a készülékeket, hogy figyelmeztessen arra, ha vízkőmentesíteni kell a főzőt, ha kiürült a víztartály, vagy ha tele van a használtkapszula-tartó, de akkor is, ha fogyóban a kapszulakészlet. A fejlesztők azonban az eszköz igazi újdonságának az alkalmazás segítségével távolból is indítható kávéfőzést tartották, amely időzíthető is.

A 2016-os fejlesztés után nemrégiben egy újabb másképpen felokosított készüléket, az Essenza Plust dobta piacra a Nespresso. Az új gép már wifi alapon működik, amiről egy gombnyomással újra rendelhetjük a kedvenc kapszuláinkat, és az elődjéhez hasonlóan ez is automatikusan figyelmeztet a készülékkel kapcsolatos teendőkre.

Az új készülék nálunk várhatóan ősztől kapható majd – tudtuk meg Gyovai Györgyitől, a Nespresso magyarországi vezetőjétől. Kérdésünkre elmondta, hogy ezeket a gépeket ma még elsősorban választékbővítésnek szánják, a legtöbb inkább a hagyományos modellekből fogy.

Élményközponttá alakul a hagyományos kasszapultos rendszer

A digitalizálódó világ jegyében alakította át zászlóshajónak számító budapesti butikját is a cég, a hagyományos kasszapultos rendszert élményközpontra cserélve. A bejárat melletti első kóstolóasztalnál ismerhetik meg a vevők az aktuális kávéújdonságokat.

Az üzlettér hátsó részén lévő kóstolóasztalnál pedig kávérecepteket tesztelhetni, megtanulhatják hogyan készül a tökéletes tejhab, és itt próbálhatják ki a kávégépeket is. A technológiailag az egyik leginnovatívabb megoldás a virtuális sarok, ahol a kíváncsi vevőket egy VR-szemüveg segítségével avatják be a kávétermesztés és –szüret rejtelmeibe, egyenesen a távoli Kolumbiába utazva.

A boltba érkezőt egyébként táblagéppel felszerelt kávészakértők vezetik végig az üzleten, és menetközben rögzítik a megvásárolni kívánt termékeket. A háttérben működő digitalizált raktárban zajlik a megrendelt termékek összeállítása, amit aztán a pick up ponton vehetnek át a vevők. Fizetni kétféle módon is lehet, a szakértők tabletjén online módon, a készpénzzel fizető vásárlók pedig automata készpénzkezelő gép segítségével egyenlíthetik ki a számlájukat.

A megújult üzletben kiemelt figyelmet kapott a fenntarthatóság is, amit, mint nemrégiben megírtuk, egy nemzetközi felmérés már a cégvezetők első számú kihívásaként emleget. A butikban a már ismert használtkapszula-gyűjtőpont mellett speciális belsőépítészeti elemek is helyet kaptak. Ilyen a kávézaccból készült pultfelületek, vagy a kizárólag újra-erdősítési programokból származó faanyagokból készült bútorok és burkolatok. Az üzlettér falait újrahasznosított kapszulák felhasználásával készült alkotások díszítik.