Hivatalosan március elsejével, de ténylegesen mostantól új logóval és a Yettel márkanéven folytatja működését a hazai mobilpiacon eddig Telenorként ismert szolgáltató.
A cég életében ez már a második márkanév váltás. Az egykor Pannon GSM néven alapított társaság 1994. márciusában indította el kereskedelmi GSM-szolgáltatását. A kezdeti magyar és külföldi befektetői kört pár év múlva kivásárolta a norvég Telenor, amely aztán 2010-től használta az elmúlt tíz évben ismert kék logót és a Telenor nevet.
A Telenor Magyarország volt egyébként a norvég társaság első nemzetközi leányvállalata, ezt követte aztán sorban a többi közép- és dél-európai érdekeltség Szerbiában, Montenegróban és Bulgáriában.
Jött az újabb tulajdonosváltás 2018-ban, amikor a regionális vállalataitól megválni szándékozó Telenortól a cseh PPF Csoport vásárolta meg ezeket a cégeket. Egy évre rá született meg a megállapodás arról, hogy az Antenna Hungária 25 százalékos tulajdonrészt szerez a jelenleg több mint 1100 főt foglalkoztató és 3,1 millió előfizetővel rendelkező Telenor Magyarországban.
Londoni céget kértek fel az új márka kidolgozására
A fennmaradó 75 százalékkal hosszú távra tervez a cseh befektető, ezzel kapcsolatos terveiről egy pár hónappal ezelőtt Prágában tartott sajtótájékoztatón hallhattunk. Ott egyebek mellett szóba került a márkanév-váltás is. Utóbbit Marek Sláčík a PPF csoport távközlési ágazatának a vezetője a csoportszintű, vagyis egységes döntésnek minősített, ami azonban, mint kiderült a PPF által a legrégebben megszerzett cseh és szlovák O2 szolgáltatóra, valamint toronyvállalatukra a CETIN-re nem vonatkozik, ők megtartják mostani márkanevüket.
A névváltásra nemcsak az egységesítés miatt kerül sor, hanem mert a norvég Telenorral kötött vételi megállapodás névhasználatra vonatkozó része egyszeri meghosszabbítással lejárt. Így került sor a márkaváltásra, aminél nemcsak egy piacot kellett figyelembe venni, hanem a portfolióban megmaradt szerb és bolgár piacét is. A montenegrói Telenorért időközben a 4iG Nyrt. jelentkezett be, így ezt a céget ez a lépés már nem érinti.
Az új márka kidolgozására a londoni SomeOne ügynökséget kérték fel, és a végleges döntéshez számos piackutatást, több hónapos tesztelést és ügyfél-visszajelzést is figyelembe vettek.
A márka bevezetése január 27-vel kezdődik. A Telenor Magyarország Zrt. neve hivatalosan március 1-jével változik Yettel Magyarország Zrt.-re. A cég tájékoztatása szerint az ügyfeleknek a márkaváltással kapcsolatban semmilyen teendőjük nincs, az ügyfélszerződéseket és a szolgáltatások elérhetőségét a névváltás nem érinti.
A PPF csoport távközlési portfoliója