Magyarországon is megjelent elektronikus fizetési szolgáltatásaival a ZEN. A litván fintech cég újszerű üzleti és lakossági pénzügyi megoldásait a Mastercard támogatja.

Fintech

A cég egyszerre 31 európai piacon indította el a héten a szolgáltatásait, amelyek ötvözni akarják az e-kereskedelem legfontosabb elvárásait: a fizetés egyszerűségét, a tranzakció mindkét oldalát védő mechanizmusokat, valamint a testreszabottságot. A ZEN mozaikszó a „zero effort non-bank” szavak kezdőbetűiből áll.

A szolgáltatások és az előfizetési csomagok mobilalkalmazáson és weboldalon egyaránt elérhetők, induláskor egy hónapos ingyenes időszakkal. Akik kipróbálják, egy ZEN Mastercard kártyát (fizikait vagy digitálist) kapnak, amely mind az Apple Pay mind a Google Pay mobil pénztárcákhoz hozzáadható, könnyítve és biztonságossá téve az online és a bolti fizetést.

A ZEN kártya további bónuszai

A fizetési kártyák mellett a ZEN több pénznemű devizaszámlát kínál, amely 35 pénznemben tesz lehetővé a jutalékmentes fizetést, és további olyan előnyöket nyújt, mint a Zen Care vásárlóvédelem, vagy a gyártói garancia egyéves meghosszabbítása, azokra az elektronikai termékekre, amelyeket boltban vagy online vásároltak a ZEN Mastercard kártyával.

Az ügyfelek egyedi kedvezményeket is kapnak, amelyek a vásárlás értékének akár 15%-át is elérhetik, és amit a vásárlást követően azonnal visszatérítenek a vevő számlájára.

A reklamációkat, visszatérítési követeléseket a ZEN felhasználók, legyenek akár egyéni, akár üzleti ügyfelek minden eddiginél könnyebben intézhetik. A már említett ZEN Care révén, a vásárlónak nincs más dolga, mint a megfelelő fizetési tranzakciónál jelezni igényét a kifizetett összeg visszatérítésre. A pénzügyi szolgáltató pedig maga gondoskodik róla, hogy rövid időn belül visszakapja a vásárlás összegét.

A vállalkozók számára a fintech cég ugyancsak azonnali visszatérítési ügyintézést tesz lehetővé, és garantálja, hogy az átutalások a tranzakciótól számított néhány órán belül teljesülnek.

A ZEN termékei az Európai Gazdasági Térség minden országában elérhetők. A vállalat a litván központi bank által kiadott, az Európai Bankhatóság és 31 ország helyi szabályozó hatóságai által jóváhagyott digitális pénzügyi szolgáltatások nyújtására jogosító engedéllyel rendelkezik.
A ZEN jelenleg angol, német, spanyol, francia és lengyel nyelvű ügyfélszolgálatot működtet, amit további nyelvekkel tervez bővíteni.

Hazai e-kereskedelem járvány utáni időkben

A magyar emberek nagy hányadának vásárlási szokásait változtatta meg a pandémia: az online vásárlók harmada mondta, hogy a jövőben már soha nem fog ugyanúgy vásárolni, mint 2020 előtt – derül ki egy friss felmérésből.

A LogiNet Systems és a Reacty Digital kutatásai szerint az e-kereskedők többnyire előnyt kovácsoltak a vírushelyzetből, akik viszont nem alkalmazkodtak időben a fogyasztói és keresleti változásokhoz, azok idén óriási hátránnyal indulnak.

A távoktatás és a home office nyomán számos, korábban boltban vásárolt termék is bekerült a virtuális kosarakba: elsősorban a drogéria/háztartási cikkek, de ide sorolhatók az egészséggel és a wellness-szel kapcsolatos termékek is.

Fintech

A felmérés szerint az online vásárlás azonban nem marad egyeduralkodó. Nagyon sokan várják, hogy újra üzleteket, áruházakat járva, korlátozások nélkül vásároljanak; a megkérdezettek fele online és offline is fog vásárolni a járvány lecsengése után, egyharmaduk inkább a boltok, 16 százalékuk inkább az online vásárlás mellett teszi le majd a voksát.

Az online vásárlást preferálók inkább a fiatalok és a felsőfokú végzettségűek közül kerülnek ki, míg boltba az idősebb (60-79 év) és az alacsonyabb jövedelmű fogyasztók vágynak az átlagnál jobban.

Szakértők szerint a járványhelyzet utáni “új kereskedelmi normákat” az új vásárlási szokások formálhatják, a piaci igények alapján a legtöbb iparágban online és offline térben is jelen kell lenni.

Hasonlóan az offline kereskedőkhöz, akik fejlődési ütemük részeként létrehozták e-commerce csatornáikat, most az online kereskedőknek is át kell gondolniuk, milyen formában akarnak és tudnak élni az offline boltok előnyeivel.

A kereskedelem piaci szereplőinek a többsége a jövőben a webes infrastruktúra fejlesztését, az online marketing-költségvetés növelését és e-kereskedelmi jelenlétük bővítését tervezi.