A jól ismert ThinkPad üzleti laptopok olcsóbb alternatívájaként jelentette be néhány hete a Lenovo a ThinkBook márkát. Az új eszközök egy hónapon belül Magyarországon is megvásárolhatóak lesznek – hangzott el a hazai leánycég bemutatóján.

Lenovo Thinkbook

A Thinkbookkal a gyártó a költséghatékonyabb megoldásokat kereső, a technológia iránt érdeklődő Y és Z generációt egyre nagyobb számban foglalkoztatni szándékozó kkv szektort célozza meg. Az eszköz kiépítettségtől függően 250-350 ezer forintba kerül.

Még sokat számít a hatékonyság növelésében egy jó üzleti laptop

A laptop tervezését megelőzte egy a célzott igényeket felmérő ügyfélkutatás, amiből kiderült, hogy egy-egy új laptop még mindig a legnagyobb hatást gyakorolja a munkavállalókra, azok munkahatékonyságára.

Azt is megmutatta, hogy a folyamatosan az online világban élő fiatal munkavállalók olyan vállalati eszközt akarnak, amely az üzleti szintű biztonsági megoldások mellett modern stílust és dizájnelemeket is tartalmaz – emelte ki Kökény Csaba, a Lenovo Magyarország kkv üzletágának a vezetője.

Elhangzott az is, hogy a ThinkBook az új világ által támasztott igényeknek megfelelően hidat akar képezni az üzleti notebookok és az otthoni, vagy konzumer gépek között, hogy a jövőben már ne nagyon kelljen az eltérő célokhoz és környezethez külön eszközt használni.

Az új laptopot eredendően három kijelző méretben jelentették be a nemzetközi premieren, de a gyártás egyelőre a 13, illetve 14 hüvelykes méretben indult el. Az alumíniumvázas, ultravékony eszköznek nemcsak a kezelhetősége, hanem a súlya is könnyű, elfér akár egy kisebb hátizsákban is. A kisebb kijelzőjű kevesebb, mint 1,4, a nagyobb is csak másfél kilogramm.

Úgy viselkedik, mint egy jó okostelefon

Az eszköz újdonságai közül kiemelendő egyebek mellett az egylépéses hitelesítés és bekapcsolás ujjlenyomat-olvasó, vagy az adatvédelmet szolgáló fizikai ThinkShutter kamerafedél. Cseppálló a billentyűzete, amely akár 60 köbcenti folyadéknak is képes ellenállni. A kisebbik gép üzemideje eléri akár a 11 órát, a nagyobbiké legfeljebb 10 óra.

A FullHD kijelzők viszont meglepő módon nem érintősek, amit kérdésünkre azzal magyarázott Kökény Csaba, hogy az üzleti felhasználók körében nem igazán népszerű az érintőképernyő.

A Windows készenléti módjának betudhatóan a ThinkBook 13-as csatlakozási képességben felveszi az okostelefonokkal a versenyt. A készülék le tudja tölteni az e-maileket, fogadja a Skype hívásokról érkező értesítéseket, a dedikált Skype gombokkal egy gombnyomással fogadhatjuk, vagy tarthatjuk a hívást.

Az alkalmazásokat is képes frissíteni még akkor is, ha a fedél lehajtott helyzetben van. A Smart Power On bekapcsológombnak, vagy a bizonyos helyzetekben használható hangvezérlésnek köszönhetően pillanatok alatt folytatható a munka.

A ThinkBook 8. generációs Intel® Core™ processzorokat, a standard SSD-ket használ, Intel vagy AMD Radeon grafikusgyorsítót használ. Gyorstöltője egy órás töltés után 80 százalékos töltöttséget produkál.

Újgenerációs munkakörnyezet , újfajta kihívásokkal

A termék bemutatóján szakértők bevonásával szó esett a változó munkakörnyezetről és az ezzel kapcsolatos kihívásokról.

„Kezdetben az IT cégek is sokkal kötöttebben működtek. Szigorú munkaidő volt, dress code, külön munkahelyi és otthoni számítógép. Ma már ez szinte elképzelhetetlen. A Lenovo irodája sem szürke-fekete, hozzánk is betörtek a színek, megjelentek a dizájner bútorok, van lehetőség home office-ra, és az öltözködésünk is lazult. Ezek olyan változások, amelyekhez a digitális eszközöknek is idomulniuk kell” – magyarázta Lukács Anita, a Lenovo Magyarország ügyvezető igazgatója.

Steigervald Krisztián generációkutató arra hívta fel a figyelmet, hogy ha munkáról volt szó a korábbi generációk nagyon helyfüggőek voltak, ami ma már jóval kisebb jelentőséggel bír. Egy nem helyfüggő munkahely viszont már sok olyan változást igényel, amire néhány évvel ezelőtt az IT szakemberek még nem voltak felkészülve.

Hozzátette: az Y generáció például a leginkább internetfüggő, számukra a digitális eszközök a legjobb barátaik, a Z generáció pedig már együtt nőtt fel a digitalizációval. Megjegyezte, hogy a jövő generációjának valószínűleg nem egy munkahelye lesz, hanem egy-egy munkavállaló egyszerre több cégnek is fog dolgozni.

A célközönség képviseletében jelenlévő Bánki Beni influencer is egyetértett azzal, hogy a Z generációt rengeteg impulzus éri. „Az én korosztályom hajlamos türelmetlenebb lenni, és elvárja, hogy minden nagyon gyors legyen, és jól működjön” – húzta alá. Hangsúlyozta, hogy a jövőbeli munkahelyével szemben alapvető követelménynek tartja a rugalmasságot, a kötetlen időbeliséget és térbeliséget.