A Huawei ellen lassan öt éve bevezetett amerikai embargó az okostelefon-piacon visszavetette a márka globális terjeszkedését, nem így az okosórák piacán, ahol idén átvette a vezetést a kínai cég.
Hamarosan már öt éve lesz annak, hogy az akkori Trump kormány döntése nyomán az amerikai szállítóknak távol kellett magukat tartani a távol-keleti cégtől, utóbbinak pedig magát az amerikai piactól.
Az addig dinamikusan előretörő, tervei szerint a világ legnagyobb okostelefongyártóvá válható márka elképzelései ebben a szegmensben nem tudtak valóra válni.
Sőt a korábbi második helyről viszonylag rövid időn belül az első ötösfogatból is kikerülő távol-keleti cég mégsem mondott le a fogyasztói üzletágról és végül az okosóra piacon megvalósulhatott az álma.
Az IDC piackutató napokban kiadott jelentése szerint a Huawei mondható manapság a világ vezető okosóra gyártójának.
Az okosórák és okoskarkötők globális piacán 2024. első három negyedévében 139 millió ilyen új eszközt szállítottak a márkák, ami éves szinten ugyan egyszázalékos csökkenést jelent, de mindeközben maga a Huawei és a kínai piac bőven kétszámjegyű növekedést könyvelhetett el.
A legnagyobb felvevőpiac Kína lett, ahová ezen időszak alatt 45,8 millió darabot szállítottak a gyártók, ami 20,1%-os növekedést jelent az előző évhez képest.
A csuklón hordható eszközökből az okosórák világpiaca 112,2 millió darab volt, ami éves szinten 3,8%-os csökkenést jelent. Ezen belül a kínai 23,3%-ot nőhetett. Az okos karkötőké globálisan és Kínában is nagyjából 12,7%-kal bővült.
A Huawei lekörözte az Apple-t
Az idei év első három negyedévében a Huawei szállította a legtöbbet az okosórák és a karkötők világpiacára, 44 százalékkal haladva meg az egy évvel korábbit. Az év folyamán a kínai gyártó több úttörő termékkel is megjelent a piacon, köztük a HUAWEI WATCH FIT 3, a HUAWEI WATCH GT 5 és a HUAWEI WATCH D2 modellekkel, amelyek új mércét állítanak fel a technológiai innovációk terén.
A HUAWEI WATCH D2 24 órás dinamikus vérnyomásmérést biztosít, a HUAWEI WATCH FIT 3 az általános egészségfejlesztést szolgálhatja kalóriafigyeléssel és táplálkozási elemzéssel.
A HUAWEI WATCH GT 5 és a GT 5 Pro pedig a HUAWEI TruSense rendszerét ötvözi fejlett sportfunkciókkal és elegáns dizájnnal.
Az új Series 10 bevezetésével az Apple okosórája a harmadik negyedévben átmenetileg visszatért a piac első helyére. Az okosórák világszerte éles versenyével azonban az Apple-t több árszegmens termékei is kihívás elé állították. Bár az Apple Watch még mindig az első helyen áll a globális okosórák piacán, még több innovatív dizájnt kell bevezetnie ahhoz, hogy továbbra is az iparág vezetője maradjon – hívja fel a figyelmet az IDC.
Így teljesítenek a piacvezető ötösfogat további márkái
A harmadik negyedévben került piacra az új Xiaomi Band 9, amely jó piaci visszhangot kapott. A csuklón viselhető terméiben számos fejlesztést hajtottak végre a képernyő fényereje, az akkumulátor kapacitása és a sportegészségügyi funkciók terén, aminek köszönhetően jelentősen növelte a márka a szállításait. A Xiaomi mobiltelefon- és járműüzletágának a jó teljesítménye is segítette a márka növekedését az okosórák piacán.
A Samsung 7. generációs termékeit a harmadik negyedévben szállították le, az új Ultra modell bevezetése betölti a márka idei addigi hiányát a csúcskategóriás okosórák piacán.
A rajongói(FE) változatból a harmadik negyedévben növelték a kiszállítást, így az a márka okosóráinak belépő szintű termékévé vált. Az év elején bevezetett Fit3 okoskarkötővel teljes mértékben lefedte a Samsung a csuklón hordható termékek piacát, több választási lehetőséget kínálva a vevőknek, és hatékonyan javítva a szállítások mennyiségét.
Az ötödik helyen álló BBK főként gyermekórákkal foglalkozik és ma még elsősorban a saját otthoni piacán meghatározó. A kínai piac folyamatos növekedése mellett a BBK aktívan terjeszkedik a tengerentúli feltörekvő piacokon is, és a tengerentúli IMOO márkán keresztül számos országban és régióban erősíti a terjeszkedését.