A szórakoztató elektronikai piac az utóbbi években jelentős kihívásokkal nézett szembe, mivel a gazdasági helyzet miatt a globális eladások ingadoztak. Megfordulóban a negatív trend, az ágazat jelentős felfutás előtt áll.
A világméretű fogyasztói elektronikai költés két év múlva elérheti az álomhatárnak számító egymilliárd dollárt – derül ki a Stocklytics.com előrejelzéséből.
Fél évtizednyi töretlen növekedés várható
A fogyasztók ma még sokkal kevesebbet költenek elektronikai eszközökre. A növekvő költségek, az infláció és a fogyasztói prioritások változása jelentős visszaesést eredményezett világszerte, 2022-ben például 42 milliárd dolláros, 2024. végére pedig várhatóan 6 milliárd dolláros visszaesést okozva. A piac mégis ellenállónak mutatkozik, ami a következő évek folyamatos növekedését vetíti előre.
Az iparág viszont öt évig tartó mérsékelt bővülés előtt áll, ami hozzásegíti ahhoz, hogy ikonikus mérföldkőhöz érkezzen – emeli ki a Statista elemzése. Miután a piac nagysága jövőre már eléri a 977,5 milliárd dolláros értéket, a szórakoztató elektronika 2026-ban várhatóan már ezermilliárd dolláros iparággá válik.
Sőt, a globális elektronikai eladások 2029-re további 10 százalékkal közel 1,1 ezermilliárd dollárra emelkedhetnek.
A teljes értékesítési volumen is nőni fog ebben az időszakban, 8,2 millió darabról 9 millió fölé ugrik, az egy eszközre jutó átlagár az évtized végére pedig 6%-kal ugrik meg, eléri a 121,7 dollárt.
A piac fellendülésének a motorjai
Nem minden piaci szegmensben várható ugyanakkor azonos mértékű növekedés. A fellendülésben az olyan kulcsfontosságú termékszegmensek, mint az okostelefonok, az elektronikai játékok és a televíziós perifériák kulcsfontosságú szerepet játszanak majd – derül ki a Statista adataiból.
A globális okostelefon-értékesítés 8%-kal nő, és 2026-ra eléri az 521 milliárd dollárt, 2029-re pedig a közel 580 milliárd dollárt. A statisztikák szerint a játékeszközök értékesítése 12%-kal nő, és erre az időszakra eléri a 38,3 milliárd dollárt.
Utóbbi csak egyharmada a streaming eszközök szegmensében várt növekedési ütemnek. A Statista szerint a fogyasztók világszerte közel 17 milliárd dollárt költenek majd 2029-ig streaming eszközökre, például okostévés dobozokra, streaming stickekre és videólejátszókra, ami 40%-kal több, mint az idén, és az összes piaci szegmens közül a legnagyobb növekedést mutatja.
Ezzel szemben a számítástechnika, a drónok, a televízió, a rádió és a multimédia jóval kisebb növekedési ütemet fog mutatni, bevételeik 12%-kal, 11%-kal, illetve 9%-kal nőnek ebben az időszakban.