Közel százszázalékos a hazai bankkártya penetráció, és egyre többen fizetnek bankkártyával, vagy a mobiltárcájukkal.

A már 97 százalékos hazai bankkártya penetráció mellett tovább nőtt és eléri a 63 százalékot azok aránya, akik egy héten többször is bankkártyával fizetnek bolti vásárlásaik során, a kártyát napi szinten használók aránya pedig már 23%.

A banki ügyfelek 85%-a hetente egyszer biztosan bankkártyával fizet, a csekkes befizetések aránya 41%-ról 36-ra csökkent. Egyebek mellett ez derül ki a Mastercard „Bankkártya használati szokások és attitűdök” című kutatásából.

Egyre többen nyitnak számlát a feltörekvő neobankoknál is, utóbbiak aránya két év alatt a két és félszeresére nőtt, vagyis minden tizedik magyar már neobanki ügyfél is.

A nem klasszikus bankot használó ügyfelek 10 százaléka már a neobanki kártyáját használja minden vásárlása során, míg a többség inkább csak kisebb összegeket tárol rajta.

A felhasználók 37 százaléka esetén 50 ezer forint, vagy ennél kisebb összegű volt az egyenleg, 24% pedig éppen annyit tart a kártyáján, ami egy adott vásárláshoz éppen szükséges.

A neobanki kártyákat a külföldi webshopos vásárlás (68%) és a külföldi tartózkodás során (60%) használják leggyakrabban a kártyatulajdonosok.

Ugrásszerű növekedés a mobilfizetésnél

A magyarok egyharmada (33%) kezdeményezett tavaly mobilfizetést (szemben a 2022-es év 26%-os arányával). A mobilfizetés is főként a fiatalok körében népszerű.

Itt a megkérdezettek 43% adott a kérdésre pozitív választ, de az idősebb korosztálynál is eléri a 21%-ot azok aránya, akik rendszeresen fizetnek így.

Az innovatív fizetési megoldások tavalyi térnyerését jelzi, hogy a mobiltárcába regisztrált kártyák száma egy év alatt 63 százalékkal növekedett és megközelítette a 3 millió darabot.

A hazai kibocsátású mobiltárcás kártyákkal bel- és külföldön lebonyolított összes vásárlási tranzakció értéke 35, darabszáma 44 százalékkal emelkedett 2022 negyedik negyedévéhez viszonyítva.

Az okostelefonnal rendelkezők 88%-a tud a mobilbanki applikációk létezéséről és több mint a kétharmaduk használja is azokat, ami öt év alatt 40 százalékos növekedést mutat fel.

Az alkalmazásokat leggyakrabban átutalásokra, egyenleg lekérdezésre, tranzakciók ellenőrzésére és online fizetés hitelesítésre használjuk.

Online vásárlásra legbiztosabb a webkártya

Az internetes vásárlások során használt fizetési módok közül az online bankkártyás fizetés a legnépszerűbb (67%), ezt követi a kártyás utánvét (44%), majd a készpénzes utánvét (40%). Az adatok összesítése után az látszik, hogy 85% azok aránya, akik kártyával fizetnek online vásárláskor.

A megkérdezettek közel ötöde (18%) vásárol rendszeresen külföldi webshopból, 45% ennél valamivel ritkábban, míg 37% azok aránya, akik még sosem tettek így. Több mint a felük, a fő kártyájával fizet, de egyre népszerűbbek az úgynevezett feltöltős webkártyák, ilyen megoldást a válaszadók 21%-a használ már.