Napról-napra bővül azon műszaki cikkeket gyártó és forgalmazó cégek köre, amelyek a járvány idején meghibásodó készülékek megjavítására ajánlanak újszerű megoldást, amivel betartható a „maradj otthon” elvárás.
A sort a hét elején a Huawei nyitotta meg, bejelentve, hogy ügyfelei javításra szoruló garanciális készülékeire – beleértve az okostelefonokat, PC-ket, tableteket, okosórákat, modemeket és a routereket – áprilistól –júniusig háztól-házig szolgáltatást indít.
A mobilfutárok ezen időszak alatt ingyenesen szállítják el a garanciális készülékeket a szervizbe, majd a javítást és fertőtlenítést követően vissza is juttatják tulajdonosának.
Mobilfutárok váltják ki a személyes ügyintézést
Hasonló kezdeményezést vezetett be a legnagyobb hazai távközlési szolgáltató is. A Magyar Telekomnál a meghibásodott mobilkészülék- és táblagép javításokat lehet online módon a hivatalos szervizpartner, a TMX segítségével lebonyolítani.
A készülékért futár megy az ügyfél otthonába, majd javítás után visszaszállítja oda. Itt nemcsak a garanciális eszközöket lehet ilyen módon javítani, de csak a garanciálisok esetében térítésmentes a mobilfutár is.
A szolgáltatást azok az ügyfelek vehetik igénybe, akik az adott készüléket a Telekomtól vásárolta és ezt garancia jeggyel és,vagy számlával igazolni tudja.
Szerdától a Samsung is csatlakozott a kezdeményezéshez, ami a koreai márka esetében a garanciális mobilkészülékekre vonatkozik. Itt nincs végső határidő kitűzve, hanem, ahogy majd a járványügyi helyzet megkívánja.
Ha a felhasználó a telefonos ügyfélszolgálat segítségével nem talál megoldást a mobileszköz problémájára kérheti annak biztonságos elszállítását és szervizelését, amit ugyancsak fertőtlenítve kapnak vissza, miután a szakemberek elvégezték a szükséges javításokat.
Megkerestük a hazai mobilkészülék piac feltörekvő márkáját a Xiaomit, ahonnan azt a tájékoztatást kaptuk, hogy náluk is fontolóra veszik a háztól-házig szerviz megoldást.