Alig néhány nappal azután, hogy belengette, átengedi a cég irányítását másnak, a milliárdos a hétvégén már meg is nevezte az új vezérigazgatót.
Linda Yaccarino , az NBCUniversal korábbi hirdetési vezetője követi Elon Muskot az első számú vezetői poszton, alig több mint hat hónappal azután, hogy utóbbi ellentmondásos körülmények között szerezte a közösségi média céget. Az amerikai milliárdos ügyvezető elnökként és technológiai igazgatóként a továbbiakban is vesz részt a társaság munkájában – olvasható a BBC News-on.
Elon Musk tavaly vásárolta meg a közösségi média platformot 44 milliárd dollárért, egy ideje már nyomás alatt volt, hogy keressen valaki mást a cég élére, és figyelmét más üzleteire irányítsa, köztük a Tesla elektromos autógyártó és a SpaceX rakétagyártó vállalatra.
Mivel a Fortune 500-ban szereplő technológiai vállalatok kevesebb, mint 10%-át vezetik nők, Linda Yaccarino ennek ritka példája lesz.
A Twitter új főnöke olasz-amerikai családban nőtt fel, apja rendőr volt, anyjáról annyit jegyez meg a cikk, hogy nem járt főiskolára. Lányuk a Penn State-i diploma megszerzése után 15 évig a Turner Entertainmentnél dolgozott, mielőtt csatlakozott az NBCUniversalhoz, ahol nagyjából 2000 embert felügyelt, és részt vett a médiavállalat streaming szolgáltatásának az elindításában.
Munkáját a nagy márkákkal való szoros együttműködés jellemezte, termékmegjelenítési lehetőségeket talált számukra, és meggyőzte őket arról, hogy televíziós showműsorok mentén is reklámozzanak.
Kapcsolatokat épített ki az új típusú médiavállalkozásokkal is, mint az Apple News, a Snapchat vagy a YouTube.
„Örömmel osztom meg, hogy új pozícióba lépek a Twitternél, mint vezérigazgató. Régóta inspirált Elon Musk elképzelése egy szebb jövő megteremtéséről. Izgatott vagyok, hogy segíthetek megvalósítani ezt az elképzelést a Twitterre, és együtt átalakítani az üzletet. Mindenki visszajelzése fontos a Twitter jövője szempontjából. En itt vagyok, építsük együtt a Twitter 2.0-t!” – LinkedIn posztjában ekként kommentálta új pozícióját Linda Yaccarino.
A Business Insider szerint Yaccarino hirdetési háttere segíthet a Twitternek, amelynek hirdetési eladásai meredeken csökkentek Musk hatalomátvétele óta. A millliárdos korábban csökkenteni akarta a platform reklámfüggőségét, és módosítani akarta a tartalom moderálásának a módját is.
Az átvételkor több ezer alkalmazottat is elbocsátott. A változtatások egy része aggodalmakat váltott ki a hirdetőkben, a márkájukat fenyegető kockázatok miatt, ezért leállították az oldalon való költekezést. Musk is elismerte a bevételek „masszív” csökkenését, bár a múlt hónapban már azt mondta a BBC-nek, hogy a vállalatok kezdenek visszatérni.