Próbára tették érettségi idejére, fordításokat csináltattak vele, de mégsem ezek a legnépszerűbb feladatok, amikre elsősorban igénybe vették a felhasználók a ChatGPT-t. Megmutatjuk melyek azok.

A ChatGPT nagyjából fél évvel ezelőtti elindítása után már nyilvánosságra is kerültek az első statisztikák arról, hogy a professzionális felhasználók körében eddig elsősorban milyen feladatokat váltott ki a ChatGPT.
A mesterséges intelligencia(AI) alapú chatbot ugyanis a megjelenése óta rövid időn belül hasznos eszközzé vált a különböző munkaterületeken.
Akik leginkább tarthatnak a chatbottól
Tavaly novemberi indulása óta a ChatGPT (és más AI-eszközök) már elkezdték átalakítani az irodákban folyó munkavégzést. Ez különösen nyugtalanító hír lehet az informatikai szakemberek és a tartalomkészítők számára – derül ki a SafeBettingSites.com-on megjelent összeállításból.
A Statista közelmúltban kiadott jelentése a mesterséges intelligencia használatáról az USA-beli felhasználók szokásait elemezte, ennek alapján az AI-chatbotot ott igénybe vevők kétharmada találta hasznosnak az alkalmazást a kódírásra. A felmérést olyan vezető beosztású alkalmazottak körében végezték, akik professzionális célokra használják a ChatGPT-t.
A tartalomkészítés és szövegírás volt a ChatGPT második leggyakoribb munkája. A megkérdezettek 58%-a állította, hogy erre használja az alkalmazást. Az egyre népszerűbb mesterséges intelligencia alapú eszköz másik hasonlóan széles körben elterjedt felhasználási területe az ügyfélszolgálat volt.
Számos vállalkozás kezdte el használni az AI-t az ügyfélszolgálatán, ami 57 százalékos arányt hozott ennek a feladatnak.
A ChatGPT-t olyan irodai feladatokra is használják, mint például a találkozók vagy a hosszadalmas dokumentumok összefoglalása. A válaszadók 52%-a nyilatkozott úgy, hogy a chatbotot vette igénybe ilyen feladatokra.

Meglepő módon ugyanakkor kevésbé népszerű az eszköz a kutatók körében. A felmérés szerint az Egyesült Államokban a ChatGPT-t a felhasználók mindössze 45%-a használta kutatási célokra.
Ugyanennyi százalékot kapott a feladatlisták generálása az amerikai professzionális felhasználók körében. Az egyéb lehetőségeket viszont a válaszadók mindössze 3%-a választotta.