Első alkalommal elemezte a mobil élményt a nyugat- és közép-európai szolgáltatócsoportok között az Opensignal, ezúttal a szolgáltatás stabil minőségét (CQ) vizsgálva.

Ez a mérőszám kulcsfontosságú annak megítélésében, hogy a hálózatok képesek-e megbízhatóan, kielégítő szinten támogatni az olyan rendszeres feladatokat, mint a videóhívások, vagy a közösségi média használata. Ahelyett, hogy kizárólag a sebességre összpontosítana, a CQ a felhasználói élményt(UX) emeli ki.
Azt méri, hogy a hálózatok teljesítik-e a napi szintű szolgáltatásoknál elvárt UX teljesítményt, mivel ezek jobban meghatározzák a felhasználók megítélését, mint az alkalmankénti gyorsabb sebesség.
Ez az elemzés azt vizsgálja, hogy az egyes felhasználói csoportokon belül mely szolgáltatóknál a legkövetkezetesebb a felhasználói élmény, és hogyan változott a teljesítményük az egy évvel korábbi felméréshez képest.
Emellett összehasonlítja, hogy az egyes szolgáltatók hol állnak a saját piacukon, egyben értékeli azt is, hogy a szolgáltatócsoportok egésze hogyan fejlődik. A teljes elemzés hat nemzetközi üzemeltetői csoportot érint.
A hat csoport győztesei
Az egyes operátori csoportokon belül a legjobb minőségi pontszámot elért európai üzemeltetők, vagyis – a csoportgyőztesek – a következők:
◦ A1 csoport – A1 (Bulgária)
◦ Deutsche Telekom(DT) csoport – T-Mobile (Csehország)
◦ Orange csoport – Orange (Szlovákia)
◦ PPF csoport – Yettel (Bulgária)
◦ United csoport – fej-fej mellett a Telemach (Horvátország) és Telemach (Szlovénia)
◦ Vodafone csoport – Vodafone (Hollandia)
A teljes összesítésben a DT az élen
Mind a hat csoportot figyelembe véve a stabil minőségben egyértelműen a Deutsche Telekom vezet. A DT európai szolgáltatói kiemelkedően jól teljesítenek a saját piacaikon, a tíz szolgáltatóból hét az első helyen végzett ezen a téren.
Ugyanakkor az A1 csoport operátorainak a fele vagy közvetlenül, vagy együttesen az első helyen áll a saját piacán, és ugyanez igaz az United csoportra is. A Vodafone-nál fokozatos emelkedés figyelhető meg.
A Vodafone-csoporthoz tartozó ugyancsak 10 szolgáltató közül négy javított a helyezésén a Vodafone-csoporton kívüli versenytársakhoz képest éves szinten, míg a többiek megőrizték az egy évvel korábbi helyezésüket.
Ezzel szemben a PPF-csoport öt szolgáltatója közül három visszalépett egy helyet a saját piacán a korábbi méréshez képest, míg a másik kettő megtartotta a meglévő helyezését.
Az elégedett ügyfelek többet költenek és hűségesebbek az operátorukhoz
A mi mostani összeállításunk a magyarországi szempontból legrelevánsabb kettőt részletezi: a Deutsche Telekomét, benne a Magyar Telekommal, illetve a PPF csoportét, benne a Yettel Magyarországgal.
A Deutsche Telekom a saját piacán és tíz, Németországon kívüli társaságban érdekelt. A társaság közelmúltban tartott tőkepiaci napján hangsúlyozta, hogy a „hálózati élményen” keresztül megvalósuló megkülönböztetésre összpontosít, megjegyezve, hogy az elégedett ügyfelek többet költenek és tovább maradnak hűségesek a szolgáltatójukhoz.

A DT európai szolgáltatói közül a csoportgyőztes a cseh T-Mobile lett 86,2%-os eredménnyel, míg a második helyen a Slovak Telekom végzett 84,7%-kal. Míg a Telekom (Magyarország) hazai helyezése nőtt, addig a Magenta (Ausztria) és a HT (Hrvatski Telekom) az egy évvel korábbihoz képest visszaesett.

A PPF Telecom Group működési stratégiája a végfelhasználói szolgáltatások és az infrastruktúra szétválasztásán alapul. A csoport kereskedelmi ága az O2 és a Yettel márkanevek alatt a lakossági, a vállalati és a közszférát szolgálja ki, míg a CETIN alatt működtetett infrastrukturális ága a csoport hálózati infrastruktúrájának kezelésére és bővítésére összpontosít.
Ezt a modellt elsőként 2015-ben Csehországban vezette be. Ez a megközelítés lehetővé teszi a PPF számára, hogy jobban optimalizálja mind az infrastrukturális, mind a kereskedelmi tevékenységét.
A Yettel (Bulgária) a PPF Csoport európai szolgáltatói közül a csoport győztese, és egyben az egyetlen, amelyik a saját otthoni piacán dobogós lehetett. A statisztikai holtverseny miatt az A1 Bulgáriával osztozik az első helyen.
A Yettel (Bulgária), a Yettel (Szerbia) és a Yettel (Magyarország) azonban a hazai piacukon belül mindannyian valamelyest visszaléptek az egy évvel korábbi helyezésükhöz képest.
Az O2 (Szlovákia) rendelkezik a második legjobb konzisztens minőségi pontszámmal(83,1%) a PPF-csoport öt szolgáltatója közül, kevesebb mint három százalékponttal lemaradva a csoport éllovasától. Rajta kívül az O2 (Csehország) az egyetlen olyan csoportbeli szolgáltató, amely nem csúszott vissza a rangsorban a saját piacán belül.