Az idei második negyedévben közel 50 százalékkal többet adtak el belőlük a világon, mint egy évvel korábban. A piac több mint a felét továbbra is az Apple tartja a kezében.
A Strategy Analytics legfrissebb kutatása szerint a globális okosóra piac egy év alatt47 százalékkal bővült, az eladott mennyiség elérte a 18 millió darabot. Az Apple Watch 52 százalékos részesedéssel őrzi világelső pozícióját, dobogós még a Samsung és a Garmin.
A növekedést az egyre több egészségügyi alkalmazás hajtja
Az 2018 óta a leggyorsabb ütemben nőnek az idén, a növekedés mértéke elérte a pandémia előtti szintet. Az elemzők szerint a termékek iránti piaci keresletet mindenekelőtt az órákon megjelenő és egyre bővülő egészségügyi alkalmazások(vérnyomás-, EKG-, pulzus és stresszszint-mérés) generálják.
Az összesítések szerint az Apple Watchból az idei második negyedévben 9,5 millió darab került a világpiacra, ami 46 százalékos növekedést az egy évvel korábbihoz képest. Az almalogójú gyártó továbbra is a piac több mint a felét birtokolja, és egyelőre nem kell tartania a riválisoktól.
A szakértői minősítések szerint az Apple Watch Series 6 ma messze a világ legnépszerűbb okosóra -modellje, elegáns dizájnjának, kis képernyőn való használhatóságának és az egészségügyi és fitneszalkalmazások növekvő portfóliójának köszönhetően.
A pörgés nem áll meg, sőt az év vége felé tovább fokozódik
A második helyen álló Samsung az idei második negyedévben 2 millió darabot szállított világszerte, ami a koreai márka esetében 54 százalékos növekedést jelent. A Samsung továbbra is jól teljesít az okosórák fő piacain, Észak -Amerikában, Európában és Dél -Koreában.
A harmadik helyen álló Garmin 1,5 millió darabbal növelte a globális kínálatot az idei második negyedévben, ami jóval szerény 25 százalékos növekedést jelent a 2020 második negyedévében elért 1,2 millióhoz képest.
Az amerikai székhelyű gyártó globális okosóra-piaci részesedése 10 százalékról 8 százalékra csökkent az elmúlt évben. A Garmin erős okosóra -portfólióval rendelkezik, de nehezebben állja a versenyt Ázsiában és másutt a riválisokkal, például a Xiaomival és a Samsunggal szemben.
A piackutatók előrejelzése szerint igen erőteljesen felpörgött az okosórák piaca, még talán a mostaninál is dinamikusabb bővülés várható a negyedik negyedévben, az ünnepi szezonban. A Samsung új Galaxy Watch 4 modelljei minden eddiginél jobban követik a használói egészségi állapotát.
A kínai márkák, mint a Xiaomi és az OPPO olcsóbb, a mobilszolgáltatók számára optimalizált 4G-s okosórákkal készülnek. Eközben a piac már felfokozottan várja az Apple Watch Series 7 –et, aminek a premierjét szeptemberre vagy októberre tervezik. Az új sorozat hírek szerint nagyobb kijelzővel érkezik, amely tovább javíthatja a felhasználói élményt – emelik ki az elemzők.