Digitálisan fenntartható települések tervezése, környezetbarát ételrendelés, zöld irodák kialakítása, fenntarthatósági edukáció – ezeken a témákon dolgozhatnak a Telekom környezetvédelmi programjába beválasztott fiatalok.

Telekom Green Lab program

Indulhat a gyakorlati munka, ennek során helyi környezeti kihívásokra keresnek kreatív válaszokat a Green Lab powered by Telekom Kraft résztvevői. A fiatal innovátorokból álló hat csapatot a Telekom és a Mastercard szakmai mentorálásával, valamint a TMF Group és az Ashoka szakértőinek a közreműködésével készítik fel az önállóan kiválasztott problémák megoldására.

A 17-35 év közötti fiatalokra egy 4-5 hónapos fejlesztési időszak vár. A 2-5 fős csapatok az ötleteik üzleti tervvé fejlesztéséhez a Telekom Kraft program eszközrendszerét használhatják.

Vegyes képzettség és tapasztalat áll a kiválasztott innovátorok mögött, van köztük közgazdász, szociológus, de élelmiszermérnök is, egy részük még egyetemista, mások több éves szakmai tapasztalattal rendelkeznek. Közös bennük, hogy felkészültek és elkötelezetteknek vallják magukat a környezeti kihívások megoldására.

A legjobbak hosszú távú szakmai és anyagi támogatásra számíthatnak

A kiválasztott hat csapat közül kettő a hatékony fenntarthatósági ismeretek oktatásán, kettő a digitálisan fenntartható települések témáján, egy-egy pedig a hulladékmentes iroda és a környezetbarát ételrendelés megvalósításán dolgozik.

Az ügyfélélmény javítását célzó Service Design alapú fejlesztési folyamat workshopjai során a csapatok előbb a kiválasztott kihívásokkal, illetve a megoldáshoz szükséges elméleti háttérrel ismerkednek meg.

Ezután az így megszerzett tudást a saját projektjük kidolgozásában, az üzleti terv összeállításában, a gyakorlatban is alkalmazzák. A program záróeseményén pedig minden csapat bemutatja a projektjét, a legkiemelkedőbbnek minősítettek pedig hosszú távú szakmai és anyagi támogatásban részesülnek.

Minden csapatot két mentort kap, akik végigkísérik az adott projektet. A fejlesztési folyamat módszertanának az elsajátításában pedig a Magyar Telekom Service Design csapatának szakemberei vesznek részt, akik már harmadik éve támogatják a fiatalok ötleteinek a megvalósulását.

„Mindenki más tapasztalattal és más tudással jön egy oktatói workshopra. Alapvetően a Service Design módszertana mentén támogatjuk a jelentkezőket, ami sajnos itthon még kevésbé ismert, külföldön azonban már a legtöbbször ezzel dolgoznak. A folyamat során végigmegyünk az üzleti modell kialakításán, az ügyfél- és piacvalidáción illetve a prototípus-építésen is, eljutva odáig, hogy a fiatalok már tudják, mit és hogyan fognak megvalósítani a jövőben” – emeli ki Kézai András, a Telekom Service Experience Designer Chapter Lead-je.