A Revolut bevezeti az alkalmazáson belüli hívásokat, hogy ezzel is segítse a magán ügyfeleit a telefonos csalók felismerésében. Az applikációba integrált lehetőség hamarosan a Revolut Business ügyfelek számára is elérhető lesz.

Revolut a telefonos csalók ellen

A személyazonosság-lopásos esetek során az elkövetők banki, hatósági vagy egyéb megbízható személynek adják ki magukat, hogy az áldozat pénzt küldjön nekik vagy megossza velük a számlájához kapcsolódó érzékeny adatokat.

Az alkalmazáson belüli hívással viszont a magán ügyfelek gyanú esetén közvetlen kapcsolatba léphetnek a pénzintézet ügyfélszolgálatával, amely az alkalmazáson belülről hívja fel őket, ezt a bűnözők nem tudják utánozni.

A világszerte már több mint 50 millió ügyféllel, köztük másfél millió magyarországival rendelkező fintech cég közleménye szerint az ügyfeleit érintő ilyen jellegű csalások száma ugyan közel két éve a legalacsonyabb szintre csökkent, de akik még mindig áldozatul esnek, az érzelmi és anyagi károk rendkívül súlyosak lehetnek.

Ezért a társaság hónapokon keresztül fejlesztette és tesztelte az alkalmazáson belüli hívásokat, hogy létrehozzon egy olyan az appba integrált funkciót, amelyet a bűnözők nem tudnak utánozni. A lehetőség hamarosan a Revolut Business ügyfelek számára is elérhető lesz.

A cég ezúttal arra is szeretné felhívni a magán ügyfelei figyelmét, hogy mostantól az ügyfélszolgálat hívásainak legnagyobb része már az alkalmazáson belül fog zajlani.

A Revolut továbbra is használ hagyományos telefonhívásokat, amikor az alkalmazáson belüli hívás nem lehetséges, de ezekről előzetesen egyeztet az ügyféllel. Az előzetes egyeztetés nélküli, Revolutra hivatkozó hívásokat csalásként kell kezelni, és azonnal meg kell szakítani.

„Az ügyfélszolgálati hívásaink döntő többsége az alkalmazáson belül fog zajlani, így ha váratlan hívást kap a személyes fiókjával kapcsolatban a Revolut nevében, azonnal bontsa a vonalat, és ellenőrizze az alkalmazáson keresztül, hogy valóban a Revoluttal beszél-e” – mondja Woody Malouf, a cég pénzügyi bűnözés elleni csapatának a felelős vezetője.

A neobank azt is javasolja az ügyfeleinek, hogy gyanús esetekben az alkalmazás chat funkcióját használják, mivel ez a legbiztonságosabb és leggyorsabb módja az ügyfélszolgálattal való kapcsolatfelvételnek.