Komplett platformokban és új, innovatív formátumokban megvalósítható kampányokban gondolkodik az ONION Creative ügynökség két alapítója Pálfai Domokos és Csizik Balázs. Előbbi az Uniomedia volt partnere és kreatív igazgatója, utóbbi képzőművész, az Urbanum Városkutatási Alapítvány kreatív igazgatója.
Hibrid struktúrával startolt el a több, mint 10 éves ügynökségi tapasztalatból táplálkozó ONION, amelyben megfér a verseny-, kultúr- és a civil szféra kiszolgálása. Az ügynökség olyan partnereket tudhat a portfóliójában, mint a régióban terjeszkedő B2B online piactér a merXu, Közép-Európa legnagyobb képzőművészeti vására az Art Market Budapest, a First LEGO League, vagy a fenntartható Dunakanyar térkép projekt.
“Szabadabb és bátrabb megközelítéssel buzdítunk minden partnert, hogy térjenek el a megszokott megoldásoktól. Mi azért vagyunk, hogy lehámozzuk a berögzült, és elavult mintákat, és a helyükre merész, ám annál hatékonyabb stratégiát építsünk partnereink számára” – nyilatkozta Pálfai Domokos.
A társalapító sokszoros pálya elhagyónak vallja magát. Előbb gépésznek tanult, majd műszaki üzletszervezőnek, végül angol bölcsészként és tanárként diplomázott Veszprémben. Az iskolapadból rögtön a Smartist Kreatív ügynökséghez került, ahol ügyfélmenedzserként nemzetközi márkák BTL aktivitásaival, design és csomagolásfejlesztésével foglalkozott.
A Smartist csapatától az Uniomedia-ba igazolt, ahol először közösségi média menedzser lett. A kreativitására felfigyelt a vezetőség, ami után egyre inkább a kreatív koncepciók és stratégia irányába terelték, és öt év után kinevezték a cég kreatív igazgatójának, majd a cég partnere is lett. Tavaly márciusban váltak el az útjaik és indult el az új ügynökség alapjainak a lerakása.
Nem félnek a co-branded kampányoktól sem
A másik társalapító képzőművész, kreatív kommunikációs szakember, aki nyolc és fél éve kezdte szakmai pályáját a MITTE Communications csapatában, mint junior grafikus, az alapokat autodidakta módon elsajátítva. Később senior art director-ként olyan projektekben vehetett részt, mint az NNG arculatfrissítése, vagy a Magyar Műszaki-és Közlekedési Múzeum, illetve az Óbudai Egyetem arculatváltása.
“Ahol lehetséges, ott nem csak kommunikációs kampányokban gondolkodunk, hanem platformokban és új formátumokban. A márkáknak story-ra és social impact-re van szükségük, és nem félünk a co-branded kampányoktól sem, mert hiszünk abban, hogy a márkák akár egymást erősítve is támogathatnak egy-egy témát” – emeli ki Csizik Balázs.
Képzőművészeti pályáját öt éve kezdte el, a shanghai székhelyű BROWNIE kortárs fotóművészeti galéria, majd 2019 óta a Molnár Ani Galéria nemzetközi képviseletében.
A Műegyetemen végzett Kommunikáció-és Médiatudomány szakon, ahol most vizuális kommunikációt, kommunikációtechnológiát tanít, és interdiszciplináris esettanulmány kurzusokat tart. Alapító tagja az Urbanum Városkutató Alapítványnak.
Szakmai élete során ő is több irányba indult el, majd rájött, hogy akkor lesz igazán motivált, ha ezek a területek egymás mellett párhuzamosan fejlődnek és nem külön-külön. Így próbálja megtalálni a kapcsolódási pontokat a számára három legfontosabb terület között, a képzőművészeti alkotás, az egyetemi oktatás és az ügynökségi lét között.