A háztartási berendezések világelső gyártója, a kínai Haier a berlini IFA 2023 kiállításon mutatja be a jövő okos otthonaiba szánt újításait. Ezek egyik központi eleme a legújabb hűtőgépcsalád, amely az otthoni okos eszköz ökoszisztéma irányító egysége lehet.

IFA 2023, Haier

A Haier Europe a berlini show-ra a hálózatba kapcsolható háztartási eszközök és a dolgok internete(IoT) otthonokba fejlesztett újdonságait mutatja be. Ezek a Haier csoporthoz tartozó többi márkát, a Candy-t és a Hoovert is beleveszik az okos otthon ökoszisztémába, az egységes hOn alkalmazás bevezetésével.

„A fejlesztésekkel egy olyan új, átfogó fogyasztói megközelítést kínálunk, amelynek alapjai a személyre szabhatóságra és sokoldalúságra épülnek” – fejtette ki bemutató előadásában Yannick Fierling, a Haier Europe vezérigazgatója.

Hűtőgépek új szerepkörben

Az okos megoldások új funkciói, az energiaszolgáltatók és a fotovoltaikus, napelemes, légkondicionáló és háztartási készülékeket tartalmazó csatlakoztatott otthoni rendszerek közötti kapcsolatok a korábbiaknál áttekinthetőbbé válnak a lakossági felhasználók számára.

Ennek egyik kulcseleme a Haier új CUBE 90 SERIES 9 négyajtós hűtőszekrénye, amely az otthoni ökoszisztéma központi elemévé vált. A készülék ugyanis nem csak az élelmiszerek frissen tartására való, hanem okosotthon egészének irányító központjaként is működtethető.

A hűtőszekrény a hOn alkalmazáson keresztül a Haier Europe cégcsoporthoz tartozó összes márka wi-fi csatlakozásra alkalmas készülékével képes kommunikálni. Ez nemcsak egyszerűbb irányíthatóságot és működést, hanem hatékony energiafelhasználást is jelent.

IFA 2023, Haier

Utóbbi jellemzi a távol-keleti márka új Haier X SERIES 11 készülékeit is, amelyek A-40%-os energiaosztályú besorolást kaptak. A sorozat mosó- és szárítógépei innovatív légkezeléssel is rendelkeznek, amely azt teszi lehetővé, hogy a ruhadarabok minden mosás után újszerűek maradjanak.

Magyarországon most vezeti be a hazai márkaképviselet, a Candy-Hoover Hungary Kft. a Haier mosás kategóriáját, amelynek új modelljei közül kiemelkedik a H-Wash 700-as gép, amely a piac legnagyobb dobjával rendelkezik.

Belép a márka a konyhai kisgépek piacára is

Az IFA kiállításon mutatkoznak be a márka KSDA SERIES 5 konyhai kisgépei is. A termékcsalád vízforralót, turmixgépet, botmixert, kenyérpirítót, konyhai robotgépet és forrólevegős sütőt(airfryer) is tartalmaz.

A kenyérpirító 21 programmal rendelkezik, az airfryer főzési funkcióinak a száma 9, megtalálható köztük a lassú főzés lehetősége is. Újdonságként rendelkezik egy felülnézeti ablakkal is, amelyen keresztül bármikor ellenőrizhető, hol tart a megkezdett folyamat.

Az itthoni márkaképviselet nem érzi a vásárlási kedv negatív változásait

A berlini bemutatóhoz kapcsolódóan online lehetett kérdezni a hazai márkaképviselet vezetőjét. A digitrendi.hu kérdéseire válaszolva Rózsa Márton elmondta, hogy az idén márciusban elindított Haier márkabevezetési kampányt két hónappal később követték a termékek, amelyek már nemcsak az online térben, hanem a nagy háztartási elektronikai kereskedőknél, így a MediaMarktban is megtalálhatók.

Az ország romló gazdasági helyzete nyomán a fogyasztói keresletben bekövetkezett általános visszaesést ugyanakkor a márka nem tapasztalta, az ügyvezető szerint az év hátralévő részében is tartani tudják az eredeti növekedési terveket, beleértve a csoport két további márkáját a Candy-t és a Hoovert is.

Hozzátette még, hogy a három márka idén eddig 50 százalékkal tudta növelni a piaci részesedését Magyarországon, és már megjelentek a hálózatba kapcsolható készülékeik iránt érdeklődő vásárlók is.