A vodafone-os tévéelőfizetőknél még az idén lezajlik az átállás, a Digi ügyfelekre 2025-ben kerül sor – hangzott el azon a háttérbeszélgetésen, amelyen szó esett a 4iG és az RTL Magyarország közötti megállapodás részleteiről is.
A cégcsoport új TV platformja, OneTV néven első körben a Vodafone ügyfelek számára lesz elérhető, a Digi előfizetőinél 2025-től várható az átállás – jelentette be Bányai Tamás a Vodafone Zrt. vezérigazgatója.
A platformváltással vége lehet az egy háztartáson belüli több tévétávirányítós korszaknak. Az átállás technológiailag is több lépcsőben zajlik.
Az első időben ugyanakkor még nem minden eleme lesz elérhető a számtalan digitális elemet tartalmazó, folyamatosan tanuló, személyre szabható ajánlómotorral rendelkező platformnak – tette hozzá Tábori Tamás, a 4iG csoport távközlési stratégiáért felelős vezérigazgató-helyettese.
Ezért is vált aktuálissá az átállás
A Vodafone Magyarország tévés előfizetői jelenleg a Vodafone csoport számára gyártott, egyedi szoftverkörnyezetet futtató Vodafone rendszert(VTV), illetve a hozzá tartozó set-top boxot használják a digitális csatornák vételére.
A Vodafone Magyarország 2023 januári tulajdonosváltása miatt viszont a korábbi hazai leányvállalatnak le kell válnia a brit távközlési csoport rendszereiről.
Az új rendszerről a 4iG csoport az ebben a piaci szegmensben már több évtizedes tapasztalattal rendelkező svájci Nagra Kudelski SA vállalattal állapodott meg.
A váltással az ügyfelek a jövőben már egy integrált platformon érhetik el a lineáris, vagyis a hagyományos tévézéshez kapcsolódó, a video-on-demand és a streaming tartalmakat.
A szeptembertől induló átállás során a Vodafone-hoz érkező új ügyfelek TV előfizetés esetén már az új felhasználói felülettel ellátott médiaboxot(set-top-boksz) kapják meg, és egyben megkezdődik a meglévő Vodafone ügyfelek fokozatos migrációja az új platformra.
A OneTV nevű új TV platform 2025. első felében megújuló arculattal és logóval érkezik majd a tévék mellett az okostelefonokra (OneTV mobilalkalmazás) és a webre is.
Az új platform letisztultabb kezelőfelülettel és menürendszerrel érkezik, a kezdőképernyőjén megjelennek mind a streaming szolgáltatók, mind a lineárisan nézhető csatornák.
A digitális videókölcsönzés, vagyis a video-on-demand tartalmak is elérhetőek maradnak, mind előfizetéses, mind tranzakció alapon. A műsorvisszanézővel pedig hét napon keresztül tekinthetők meg újra a kedvenc tartalmak.
Ezen a platformon is elérhetőek maradnak a VTV-nél megismert kényelmi funkciók, mint a tartalmak személyes felvétele, előre- és hátra tekerése vagy megállítása.
Az előfizetők profilokat hozhatnak létre a családtagjaikra szabva, és élhetnek a gyermekvédelmi zárral, a PIN-kóddal és a korhatár-besorolási funkciókkal.
Az RTL Magyarországgal kötött stratégiai megállapodás háttere
Augusztusban jelentették be a 4iG csoport és az RTL Magyarország közötti stratégiai megállapodást. Ennek alapján előbbi társaság egyedüli hazai távközlési szolgáltatóként nyújtja az ügyfeleinek jövő év januárjától az RTL Magyarország teljes portfólióját beleértve a lineáris, streaming vagy a szabadon fogható csatornákat.
„Ez nem jelenti azt, hogy a jövőben csak a 4iG ajánlatában szerepel majd az RTL+ streaming csatorna, előfizetése önállóan is megmarad” – tisztázta az esetleges félreértéseket Vidus Gabriella, az az RTL Magyarország vezérigazgatója.
A 4iG Csoport ügyfelei viszont akár az előfizetésük keretében is elérhetik az új tévés platformról az RTL+ teljes kínálatát, amiben a „mézesmadzag” az UEFA Bajnokok Ligájának 192 magyar kommentárral közvetített mérkőzése.
Emellett elérhetőek lesznek az RTL saját gyártású sorozatai, reality műsorai, nemzetközi sikerfilmek és sorozatok magyar szinkronos változatai.
A megállapodás része az RTL Magyarország 12 csatornás portfóliójának terjesztése, köztük a médiavállalat tavaly decemberben indult 4 új, második generációs csatornája is.
Az együttműködés műsorgyártásra is kiterjed, beleértve az RTL Magyarország UEFA „host broadcasteri” kötelezettségeit is.
Ha ugyanis magyar csapat jut bármelyik UEFA sorozat főtáblájára, vagy play-off körébe, akkor a jogdíj tulajdonos köteles legyártani a magyar csapatok hazai mérkőzéseit, és a 2026-os budapesti Bajnokok Ligája-döntőt is.
Ebben az Antenna Hungária/4iG Csoport lesz az RTL Magyarország gyártó partnere, így ezeket a hazai közvetítéseket közösen juttatják el az előfizetőkhöz.
A két vállalat között egyébként a 4iG által felvásárolt vállalatok révén már korábban is volt disztribúciós együttműködés, mind a Vodafone-nal és a DIGI-vel, mind pedig az Antenna Hungáriával. Ezt emelték most új szintre a kizárólagos RTL+ együttműködéssel.
„A streaming értéknövelő tényező a tartalomfogyasztásban, a 3,2 millió hazai háztartásból 820 ezer streaminggel, ráadásul háztartásonként átlag 2,6 előfizetéssel” – tette hozzá Grósz Judit, az RTL Magyarország digitális területekért felelős vezérigazgató-helyettese.