Budapestre hozta új regionális irodáját a VELUX. A dán építőipari nagyvállalat új közép-kelet-európai központja a régiószintű üzletfejlesztési, pénzügyi, logisztikai, IT-t és HR folyamatokat támogatja, és innen irányítják a csoport néhány, a teljes európai piacot ellátó tevékenységét is.
„A VELUX közép-kelet-európai térségének a központja idéntől Budapest. Azért döntöttünk a magyar főváros mellett, mert mind megközelíthetőség, mind a márka történetének szempontjából Budapest rendelkezik a legmegfelelőbb adottságokkal a 14 ország folyamatainak irányításához. A regionális funkciók mellett az új központ támogat többek között olyan globális funkciókat is, mint az online vevőszolgálat, az online értékesítés és a fogyasztói élmények” – mondja az új központ irányításával megbízott Mészáros Krisztián, a VELUX kelet-közép-európai régiójának alelnöke.
Az új régiós vezető 1998-ban diplomázott műszaki menedzserként, logisztikai szakirányon, karrierje kezdetén ezért főként logisztikával foglalkozott. Előbb Győrben a Rábánál, később a MOMO Hungary Kft.-nél dolgozott logisztikai menedzserként, majd2002-től a mai Altaterra Kft. Jogelődjénél, a RoofLITE A/S-nél töltötte be ugyanezt a munkakört. (Az Altaterra Kft. része a 80 év tetőablak gyártási tapasztalattal rendelkező VKR Holdingnak, ami többek között a VELUX márka tulajdonosa)
A magyarországi cégnél fokozatosan épült a karrierje kezdetben logisztikai vezetőként, majd supply chain(ellátási lánc) menedzserként, később operatív igazgatóként dolgozott, végül 2015-től már ügyvezető igazgatója lett a cégnek. A VELUX régiós alelnöki pozícióját tavaly szeptembertől tölti be, de korábban már több VELUX vállalat igazgatóságában is dolgozott, így a márka működése nem volt ismeretlen a számára.
A VELUX 1986 óta van jelen Magyarországon, az elmúlt 35 évben látványos bővülésen ment keresztül. Mint az alelnök fogalmaz Fertődön és Fertőszentmiklóson van az egyik legnagyobb és legösszetettebb gyáruk Európában, ahol több mint 1200 ember dolgozik, emellett van egy irodájuk Sopronban és két irodájuk Budapesten, beleértve a régiós szintűt is.
„Korábban minden országban helyi csapatok irányították a VELUX tevékenységeit. Ahhoz, hogy szintet tudjunk lépni, 2020-ban regionális működésre váltottunk, ami lehetővé teszi, hogy jobban ki tudjuk használni a piacok közötti szinergiákat, hatékonyabbak tudjunk lenni. Gondolok itt főként a digitális marketing eszközökre, adatelemzésekre, vevői folyamatelemzésekre, amelyekkel tovább tudunk javítani a vásárlási tapasztalatokon, és jobban tudjuk a partnereinket is támogatni” – indokolta a döntés Mészáros Krisztián.