A nagy versenytársak(eDigital, MediaMarkt)után egy héttel november 22-én tartja idei Black Friday napját az eMAG. A piacvezető online kiskereskedő mostani akciója is szolgál egyedi ajánlattal. Ebben az évben repülőgép, jacht is lesz a kínálatban.

Hatodik alkalommal hirdeti meg a Black Friday akciót Magyarországon az eMAG, november 22-re. Az idei kampányban több mint 700 ezer termék együttesen 3,2 milliárd forintnyi kedvezménnyel várja az online vásárlókat – jelentette be Catalin Dit, a cég vezetője.
Idén 10 százalékkal több vásárlót vár a cég
A megszokott irodai, szórakoztató és háztartási elektronikai cikkek, játékok mellett ebben az évben is lesznek különleges termékek a kínálatban. Két éve még az autó volt ebben a kategóriában a sláger, ebből idén is választhatnak a vásárlók Volvó, Opel és Lada márkából, sőt aki lakókocsit szeretne jutányosan venni az is talál majd a kínálatban.
Idén is lesznek turisztikai ajánlatok, élménycsomagok, drágaköves ékszerek, főzőtanfolyam és vitorlás oktatás is. Utóbbinál nemcsak az ebbéli tudás szerezhető meg, hanem akár vitorláshajóra is lecsaphatnak a vásárlók. Az idei év további újdonságai közé tartozik a csillagnév regisztráció, a családfakutatás, de aki megengedheti magának akár kisrepülőgépet is vehet Fekete Pénteken.
A cég által végzett kutatások alapján a hazai, kereskedelmileg aktív célcsoport csaknem 90 százaléka már hallott valamilyen formában a Black Fridayről, egyötödük pedig tervezi, hogy vásárol is valamit ezen a napon. Ennek alapján idén a tavalyinál 10 százalékkal több, összesen 3 millió látogatást és mintegy 1,8 millió egyedi látogatót várnak az eMAG oldalán és a mobil applikációban, utóbbi egyre népszerűbb a vevők körében.
A nagyobb növekedést egyelőre a szállítási kapacitások szűkössége hátráltatja
Ahány cég, majdnem annyiféle időpontra esik a karácsonyi bevásárlások kezdetét is jelző, az év legnagyobb árkedvezményeit felvonultató e-kereskedelmi esemény. Vannak cégek, amelyek egy, vagy két hétre, vagy akár egész hónapra is kiterjesztik az akciós időszakot.
Az eMAG szerint tavaly a termékek 88 százaléka a társaság oldalán volt a legolcsóbban megtalálható a magyar piacon. Tavaly náluk több, mint 250 ezer termék talált gazdára összesen 6,8 milliárd forint értékben, ez 19 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. Idén bevételben további 10 százalékos növekedéssel számolnak. A még nagyobb növekedésnek egyelőre a szállítási kapacitások a gátjai.
A vállalat 4500 piacteres partnere is készül saját akcióval ezen a napon. Tavaly 1279 hazai kis-és középvállalkozás készült valamilyen Black Friday akcióval, aminek köszönhetően közel 70 ezer terméket, az összes eladott termék 27 százalékát ők biztosították.
Mindez különleges felkészülést igényel, több lesz az akciós termékekből felhalmozott raktárkészlet, így bizonyos akciók tovább lesznek elérhetőek. Ahhoz, hogy az extrém forgalmat zavartalanul le tudja bonyolítani, megnövelt ügyfélszolgálati létszámmal és már öt logisztikai partnerrel(MPL, HDT, Express One, Gebrüder Weiss vág neki az akciónak. A cég arra törekszik, hogy december 7-ig minden termék megérkezzen a megrendelőkhöz.
Az eseményen szó esett a küszöbön álló Extreme Digital-eMAG fúzióról is. Catalin Dit utalt rá, hogy sok szempontból jól kiegészítik egymást. Az eDigital erős az offline boltok terén és nagyon erős csapattal dolgozik, vagyis elég egyszerű volt a következtetés, hogy jobb lesz a jövőben, ha a két cég összefog. Két-három éven belül a jelenlegi együttes 600 fős létszám megduplázódhat a nemzetközi terjeszkedésnek köszönhetően, aminek Budapest lesz a központja.