A szakemberhiány, vagy a szűkös javítókapacitás, a dráguló szervizköltségek egyre gyakrabban késztetik az arra fogékony felhasználókat, hogy az egyszerűbb alkatrészek cseréjét maguk oldják meg. Ebben segít egy nemrégiben kifejlesztett kiterjesztett valóság(AR) alapú alkalmazás.

Self-szerviz

A számítógépek egyik meghatározó gyártója a Dell Technologies eddig is törekedett arra, hogy eszközei könnyen javíthatóak legyenek. Most egy újabb lépést tett ezen a területen, bejelentette a világ első szervizeléshez tervezett AR alkalmazását, a Dell AR Assistant applikációt.

Az applikáció hét nyelven beszél

A cég szakemberei olyan az iOS-en és Androidon egyaránt elérhető ingyenes alkalmazást fejlesztettek, amely a kiterjesztett valóság alkalmazásával, lépésenként vezeti végig a felhasználókat a Dell eszközök alkatrészeinek cseréjén.

A Dell AR Assistant jelenleg több mint 100 számítógép és szerver szervizelési és javítási eljárásait tartalmazza, ráadásul hét különböző nyelven is. A vállalat már azon is dolgozik, hogy a nyár végéig további 20 termékével bővíthesse az alkalmazást.

Az amerikai elektronikai márka a fejlesztéssel lehetővé akarja tenni a felhasználók számára az eszközök egyszerű, önálló javítását, mindazon esetekben, amikor az lehetséges. Hosszú távon pedig csökkenteni szeretné az olyan problémák javítási idejét is, amelyeket egy kis segítséggel a felhasználók is képesek megoldani.

Azok számára, akik nem szívesen vágnak bele a saját kezűleg végzett szerviz kalandjaiba, más javítási lehetőségeket ajánl a cég.

A Dell AR Assistanttal először a probléma azonosítható, az alkatrészek megrendelésében már az úgynevezett műszaki támogatási csapat közreműködik. A vállalat azt tervezi, hogy az alkatrészek online vásárlását egyszerűbbé és gyorsabbá teszi.

A termékek használati útmutatói és egyéb forrásai már több mint egy évtizede elérhetők az interneten, ilyenek például a szoftverek, az illesztőprogramok, a BIOS, a firmware és az operációs rendszerek letöltései, valamint a biztonsági javítócsomagok.

Az alkalmazás klónozott technológiát is használ

A Dell AR Assistant, amely bárhonnan elérhető kibővíti a korábbi útmutatókat, könnyen követhetővé teszi az egész folyamatot. Az AR Assistant felhasználói az eszközeiket és a javításuk módját az okostelefon kamerájának a használatával kevert valóságban láthatják, mindezt a javítás alatt álló berendezésre rávetített információkkal.

Az alkalmazás egyes megoldások esetében kiterjesztett klónozási technológiát is kínál, amely a kívánt területre klónozott szervert jelenít meg, és teljeskörű, 360 fokos, valósághű képet mutat.

A vállalat az új applikáció segítségével nemcsak a javíthatóság teszi lehetővé az ügyfelek számára, hanem segíthet meghosszabbítani a termékek élettartamát is. A javíthatóság ráadásul nemcsak az ügyfelek, hanem a környezet számára is előnyös. A könnyebben elérhető, cserélhető és újból felhasználható alkatrészek, kevesebb erőforrást igényelnek, így még több körforgásos anyag marad a folyamatban.