Eredményes karate versenyzői karrierjét cserélte le nyolc évvel ezelőtt az üzletire Mórocz Máté, aki januárban jelentette be, hogy a Neuron Software kommunikációs vezetője lett.

Mórocz Máté NeuronAz üzleti karrier építését megelőzően 2013-ban kezdte meg tanulmányait a Műegyetem építőmérnöki karán, de még az egyetemi évei alatt kezdett el értékesítőként dolgozni biztosítói és energetikai területen. Ez idő alatt résztulajdonosa lett a könyveléssel, adótanácsadással foglalkozó családi vállalkozásuknak is.

Az egyetemi évei után 2018-tólviszont már az informatika területén kezdett el új kihívásokat keresni, megpályázta a Neuronnál meghirdetett business consultant pozíciót.

Kezdetben a Neuron egyedi szoftverfejlesztési szolgáltatásait, és akkori szoftveres termékeit értékesítette. Egy évvel később a Neuron ügyvezetője megbízta, hogy a BNI Magyarország egyik vezető üzleti klubjában képviselje a céget.

Egy idő után átmenetileg az értékesítési csapat vezetését és mindennapjait támogatta. A cégvezető, Bodrogközi László egyre jobban bevonta a vállalkozás szinte minden területébe. Heti rendszerességgel egyeztettek a Neuron stratégiájáról és jövőjéről, egyre több ilyen jellegű tárgyalást bízott rá.

Az üzletfejlesztéstől a kommunikációig

Ezzel egyidejűleg a Neuron e-learning és gamification szoftverének az üzletfejlesztésével is foglalkozott. A végső cél az volt, hogy a terméket önálló cégbe vigyék ki. Ez végül a profilba vágó Skillnaut céggel való összeolvadást jelentette, amit ő menedzselhetett.

A következő nagy kihívás a Neuron márka felépítése volt, amihez hosszas keresgélés után 2021-ben találtak rá a megfelelő reklámügynökségre.

„A velük való közös munka lett a következő kiemelt projektem. Ennek nyomán született meg a Neuron új arculata, ami már nem egy kreatív kisvállalat benyomását kelti, hanem nagyvállalatok számára is bizalmat sugároz” – mondja Mórocz Máté.

Ezután egy nehéz év következett a cég életében, ami több területen is jelentős változtatást igényelt. Ennek nyomán a fiatal menedzser feladatai is bővültek, átalakultak, és közöttük egyre több dolog kapcsolódott a cég kommunikációjához.

Őt bízták meg az új vállalati stratégiához kapcsolódó kommunikációs tervek elkészítésével is. Ezt követően adta át az üzletfejlesztéshez kapcsolódó feladatait a munkatársainak. Így tavaly ősztől már szinte csak a Neuron kommunikációjával foglalkozik.