Magyar tulajdonba került a Használtautó.hu és a Jófogás, miután összehangolt felvásárlás eredményeként az ingatlan.com Zrt. és az Extreme Digital korábbi alapítói megvásárolták a norvég anyacégtől.
Az Adevinta Classified Media Hungary megvásárlásával a Használtautó.hu és a Jófogás piacterek az eddig is magyar magánszemélyek tulajdonában lévő ingatlan.com Zrt. cégcsoporton belül folytatják a működésüket. A felvásárláshoz a Baross Gábor Újraiparosítási Hitelprogram államilag támogatott, kedvező kamatozású hitelét is igénybe vették.
A tranzakció lezárását követően az ingatlan.com Zrt-nél két központtal működő cégcsoport jön létre: ezek egyikében Keleti József, az ingatlan.com vezérigazgatójának irányítása alatt működik majd a Használtautó.hu és az Autónavigátor.hu.
A Jófogás és az eMAG-cégcsoportból idén nyáron kivált Vatera.hu piacterek fejlesztését és bővülését Várkonyi Balázs és Kelemen Gyula, az Extreme Digital alapítói irányítják a továbbiakban.
Az új, magyar tulajdonosok célja a már most is helyi ügyfélszolgálattal rendelkező, Jófogás, Vatera.hu, Használtautó.hu és ingatlan.com piacterekkel, hogy képesek legyenek felvenni a versenyt a globális szereplőkkel.
Az ingatlan.com portfóliójának része a money.hu nevű, banki, pénzügyi és biztosítási termékek összehasonlítását kínáló oldal is, amelynek szolgáltatásai passzolnak a piacterekéhez.
Céginfók az érintett vállalkozásokról
Az ingatlan.com Magyarország piacvezető ingatlanhirdetési portálja, amelyen évente több mint 120 ezer magánszemély és több mint 9000 ingatlanközvetítő hirdet. A weboldal havonta több mint 3,5 millió látogatóval rendelkezik, és itt található a legtöbb ingatlanhirdetés.
A portál 1998-ban indult, az ingatlanhirdetésen kívül más tevékenységet nem végez, és egyéb ingatlanpiaci érdekeltséggel nem rendelkezik. A cégcsoporthoz tartoznak a kereskedelmi ingatlanpiac vezető hirdetési portáljai: az iroda.hu és a raktar.hu, valamint a már említett money.hu is.
Az Adevinta csoport 11 országban 5700 alkalmazottat foglalkoztató nemzetközi vállalat, és az eBay Classifieds Group felvásárlását követően egyben a világ legnagyobb apróhirdetési oldalait tömörítő szereplője.
A kibővült cégcsoport 25 különböző digitális felületét havonta csaknem 2,5 milliárd látogató keresi fel. A 130 főt foglalkoztató hazai vállalata az Adevinta Hungary, két meghatározó márkával, a Jófogás és a Használtautó.hu brandekkel, illetve 2010-től az Autónavigátor.hu online autós magazinnal van jelen a hazai e-kereskedelmi piacon.