A volt SAP-sok által alapított szoftverfejlesztő cég intenzív mozgásban van, új üzleti modelljéhez új vezetőt is talált Somogyi Imre személyében.

Somogyi Imre AttrectoA teljes nevén Attrecto Next Tech Digital Solutions kibővítve a szoftverfejlesztési profilt, hogy felvásárolta vállalati innovációval és vezetőképzéssel foglalkozó Spark Institute-ot.

A mesterséges intelligencia(AI) vezérelte új korszakra felépítendő új üzleti modellhez keresett és talált új ügyvezetőt Somogyi Imre személyében, aki karrierje során már több üzleti tanácsadó cégnél is dolgozott.

Az Attrecto az új korszakot második okosforradalomnak hívja, ahol az AI lényegében mindenki számára elérhető.

„Azt szoktuk mondani, ez olyan, mint 30-40 évvel ezelőtt a számítógépek és a szoftverek elterjedése volt: teljesen új perspektívák nyíltak, újra kellett tanulni és tanítani a vállalati működést” – mondja Kiss Gergely, az Attrecto egyik alapítója.

“Az első okosforradalom az okostelefonok megjelenése volt. A nagy nyelvi modellek (ilyen a ChatGPT) megjelenése hasonló robbanásszerű változást jelent. Népszerűségüket egyértelműen látjuk a számokból: 180 millió felhasználót, globálisan az egyetemi hallgatók 43%-át, és a Fortune 500 cégek 80%-át tudhatja felhasználói között a ChatGPT” – teszi hozzá Galántai Orsolya, a Spark Institute vezetője.

Mit hoz az újabb okos korszak?

Az új korszakban egy AI alapú alkalmazás az árajánlatokat például képes már ügyféligényre szabottan összeállítani.

Az Attrecto szakértői szerint a mesterséges intelligencia ma még csak asszisztensi feladatokat lát el az üzleti világban, mélyebb összefüggéseket nem lát át, és csapatokat sem tud irányítani. Képességei viszont gyorsabban kialakíthatók, mint egy hús-vér asszisztensé, gyorsabban elérve a szakértői szintet.

Az okosforradalom megváltoztatta az Attrecto üzleti modelljét is. „Azt látjuk, hogy az ügyfelek érdeklődőek, de egyben bizonytalanok is az AI technológiák üzleti hasznával kapcsolatban. Erre válaszul gondoltuk újra az ajánlatainat” – mondja Somogyi Imre.

A cég új ügyvezetője erős tanácsadói háttérrel érkezik a cég élére. Elsősorban vállalati folyamatok fejlesztésével és digitalizálásával foglalkozott az elmúlt 15 évben. Dolgozott az EY luxemburgi és a McKinsey budapesti irodájában, majd a magyar PwC pénzintézeti üzletágát építette fel.

Ült az ügyféloldalon is: az EXIM Bank IT és működési területét vezette. Korábban tanított a Budapesti Corvinus Egyetemen is.

A cégről

A győri székhelyű vállalatot három volt SAP-szakember alapította 2010-ben, mobil, webes és digitális szoftvermegoldások fejlesztésére. Ügyfeleik között európai és amerikai cégek szerepelnek, többek között olyan világmárkák, mint az Audi, a Telenor, az HBO, a PwC, az EY, az SAP, a GE, az AIG, a Vodafone, a Mercedes Benz vagy a Microsoft.

A cég szakemberei a mesterséges intelligenciával már 2016-ban el kezdtek foglalkozni, többek között chatbotok fejlesztésének formájában.

Nyolc évvel ezelőtt szerepeltek a Financial Times leggyorsabban növekvő régiós cégeinek listáján (Technology Fast 500 EMEA). A cég 70+ munkatársat foglalkoztat, éves bevétele 2023-ban 1,5 milliárd forint volt. Az idén nyitják meg első külföldi irodájukat, Amszterdamban.