A Magyar Telekom tovább egyszerűsíti televíziós portfólióját, amiből jövő január végén végleg kikerül a műholdas szolgáltatás. Ezt a cég több mint 1,4 milliós tévé-előfizetői táborának már alig több, mint a 4 százaléka veszi igénybe.

Válaszút előtt a Telekom műholdas tévé-előfizetői
Forrás: rawpixel.com

A társaság üzleti döntése alapján 2025. január 28-án megszünteti a műholdas TV sugárzását. Ez a lépés része annak a több éve tartó folyamatnak, amely a vállalat tévés szolgáltatásainak digitális irányú fejlődését célozza.

Ide sorolható a három éve bevezetett Android-alapú Telekom TV, amelyre már félmilliónál is többen fizetnek elő.

A szolgáltató november elejétől kezdi meg a még meglévő műholdas ügyfelek tájékoztatását, részben postai úton. Decembertől pedig a műholdas TV szolgáltatáson belül, egy külön képernyőn is felhívja a figyelmet a változásra.

Nem mindenkit tudnak „átcsatornázni” a Telekomon belül

A hálózatfejlesztések eredményeként, a ma még műholdas TV szolgáltatást igénybe vevők egy részének az igénybevétel helyszínén elérhető sávszélesség és a telepíthetőség függvényében, a már említett Android rendszerre való áttérést ajánlja a cég.

Ahol viszont korszerű vezetékes hálózat nem áll rendelkezésre, ott a mobilhálózaton keresztüli Telekom TV GO szolgáltatás jelenthet alternatívát.

Ennek az igénybevételi lehetőségei ugyan eltérhetnek a műholdas TV szolgáltatásnál megszokottól, de a legkisebb, közszolgálati csomagra (M1, M2, Duna, M4 Sport, M4 Sport+, Duna World, M5) díjmentesen tudnak szerződést kötni az érintett előfizetők.

A Telekom arra is felhívja ugyanakkor az érintettek figyelmét, hogy várhatóan nem tud minden, jelenleg műholdas TV szolgáltatást igénybe vevő előfizetőjének Telekom szolgáltatást kínálni – derül ki a cég közleményéből. Az viszont, hogy ez az ügyfelek hány százalékát érintheti erre nem tér ki a jelentés.

Ezért arra kérik az ügyfeleket, hogy időben tájékozódjanak az igénybevétel helyszínén elérhető Telekomon belüli és Telekomon kívüli lehetőségekről egyaránt, hogy a szolgáltatás folytonos maradhasson.

Arról, hogy az adott előfizetési ponton elérhető-e Telekom TV szolgáltatás, az érintett ügyfelek az ügyfélszolgálaton, a Telekom üzlethálózatban vagy az erre kialakított tanácsadó oldalon kaphatnak információt.