A kihajtható, külsejében leginkább a Nokia egykori kommunikátorára emlékeztető készüléket a jövő héten kezdi el Magyarországon is forgalmazni a Samsung. Az egyelőre korlátozott számban érkező új telefon ára, számos extrával fűszerezve, vetekszik egy jó minőségű üzleti notebookéval.

A hajtogathatóság jó ideje várt keresletélénkítő tényező lett az utóbbi években már egyre inkább lejtmenetre váltott okostelefon piacon. Az „origami” telefonjával világelsőként idén februárban debütáló Samsung a Galaxy Fold 1.0 verziójával még nem váltotta be a fogyasztói várakozásokat, a hajlító szerkezet nem bizonyult masszívan tartósnak.
A héten indult az előregisztráció
A koreai gyártónak mostanra sikerült kiküszöbölnie a csorbát, a megújult készüléket az ez évi berlini IFA-ra hozta el. A hazai forgalmazást pedig mostanra időzítette a márka magyarországi leányvállalata. A hagyományos és eSIM-mel egyaránt felszerelt eszköz ajánlott kiskereskedelmi ára 695 990 forint lesz.
A készülék árában benne van extraként egy vezeték nélküli fülhallgató, egy egy évre szóló kijelző biztosítás, ami kedvezményes áron teszi lehetővé az esetleg megsérülő képernyő cseréjét. A Galaxy Foldra jövő hétfőig előregisztrálók speciális autós dokkolót is igényelhetnek a telefonjuk mellé, a Samsung Members alkalmazáson keresztül .
A magyarországi bemutatón Kunos Balázs a Samsung Electronics Magyar Zrt. alelnöke kiemelte, hogy az új forma fontos mérföldkő a cég életében Magyarországon is. Emlékeztetett rá, hogy a márka a magyar piacon megszakítás nélkül tíz éve piacvezető, (mind értékben, mint mennyiségben megközelíti az 50 százalékot).
Megjegyezte, hogy a Fold után még az idén bevezetik a piacra az első 5G-s modelljüket is, ezt és a hajtogatható portfoliót várhatóan jövőre szélesítik majd.( Előbbi minden bizonnyal a félbeszakadt hazai 5G tender folytatásának ütemezésétől is függ – a szerk.) Hozzátette, nem kényelmesedhetnek el, mert elég sok az új kihívó is a piacon.
A hajtogatható modellek évi 72 százalékkal is nőhetnek
A piackuatók az utóbbi időben sorra jelentkeztek a kihajtható telefonok piaci potenciáljának az elemzésével. Az ABI Research egyik legfrissebb tanulmánya szerint a hajtogatható kijelzőjű készülékek intenzívebb megjelenése 2020-ban várható. Az első teljes évben 8 millió kerülhet belőlük a világpiacra, az idei csonka évben 1,8 millió darabbal számolnak.
A növekedés és az érdeklődés dinamikáját mutatja, hogy 2028-ban viszont már 240 millió ilyen tulajdonságokkal felruházott készülék találhat gazdára. Ez nem kevesebbet, mint évi átlagos 72 százalékos növekedést jelent. A magas árak kezdetben azonban még késleltetik a gyorsabb felfutást.
Hasonló megállapításra jut a Strategy Analytics is, amikor megjegyzi a vásárlási vágy erősödéséhez az árak csökkenése vezethet. Hozzáteszi ugyanakkor, hogy a hajtogató megoldás tartósságával, a mérettel kapcsolatos fogyasztói aggályok is akadályozhatják a nagyobb mértékű elfogadást. Vagyis ezek a modellek kezdetben inkább a technológia iránt extrém módon érdeklődő, mondhatjuk úgy, hogy kütyümániások keresletére számíthatnak.
Ahhoz, hogy szélesebb körben is terjedjen az új formátum a vevők körében, meggyőző módon kell bemutatni az extra felhasználási lehetőségeket. Az értelmes új felhasználási formák beazonosítása létfontosságú a sikerhez – állapítják meg az elemzők.
A meggyőzéshez az is kell, hogy a vevők az üzletben első kézből szerezhessenek élményt és tapasztalatokat, valóságban is a kezükben tarthassák az összecsukható telefont. Ezáltal jelentősen csökkenhetnek a koncepció iránti kételyek – jegyzik meg.
