A hazai egészségügyben először foglalt szemészeti rendelésre időpontot Bella, a Pécsi Tudományegyetem és a T-Systems közös fejlesztésű mesterséges intelligencia(AI) megoldása.
A virtuális asszisztens a recepcióra érkező telefonokat kezelte, kikereste és lefoglalta a megfelelő időpontot vagy kérdés esetén a recepcióshoz irányította a hívót. Az egyszerre több hívást is fogadni képes Bellától az adminisztratív terhek jelentős csökkenését várja az intézmény.
A technológiai fejlődésnek köszönhetően a jövőben nagy hangsúlyt kap a minőségi járóbeteg szakellátás és az egynapos beavatkozások fejlesztése, aminek nyomán megnövekedhet az ellátottak száma is.
A Vandával szerzett tapasztalatokat is beépítették az új megoldásba
A betegutak kialakításában és irányításában éppen ezért nyújthat nagy segítséget egy olyan fejlesztés, amely emberi beavatkozás nélkül képes az ügyintézési folyamatokat kezelni. Erre már van példa a távközlési cégnél, ahol Vanda, a virtuális asszisztens már jó ideje szerves része az ügyfélszolgálatnak. Az itt szerzett tapasztalatokat használták fel az ugyancsak mesterséges intelligencia alapú, időpontfoglaló szolgáltatás, Bella megalkotásához.
A projektet 2019 nyarán indította el az Egyetem és a digitális szolgáltató azzal a céllal, hogy megvizsgálják, egy teljesen automatizált időpontfoglalási folyamat segítségével hogyan csökkenthető a klinikai telefonos ügyfélszolgálat leterheltsége.
Bella, a T-Systems már a mindennapokban alkalmazott másik digitális asszisztenséhez hasonlóan, képes szóban kommunikálni a pécsi egyetem szemészeti klinikájára telefonálókkal, gyorsítva és leegyszerűsítve a telefonos időpontfoglalást.
Lerövidült az út a telemedicinához is
Az AI- alapú megoldást idén február és április között tesztelték, Bella a nap 24 órájában adott időpontot a betelefonálóknak. Ha a beteg nem volt kellően informált, vagy nem időpontot akart foglalni, a digitális asszisztens az egyetem recepciós munkatársához kapcsolta a hívót.
Minden sikeresen foglalt időpontot kérésre SMS-ben is nyugtázott a rendszer. A lefoglalt időpont előtt 2 nappal emlékeztető SMS-t kapott a páciens, erre küldött válasz üzenettel egyszerűen lehetett lemondani a foglalást.
A páciensek pozitívan fogadták Bellát, a 24 órás időpontfoglalás nagy segítséget jelentett a betegeknek. Információkat kaphattak a szemészeti ellátás helyszíneiről, az aktuálisan elérhető ellátásokról, valamint Bella révén a telemedicinát végző orvosokhoz is gyorsan eljutott a hívó.
„A telemedicina lehetővé tette, hogy rövid idő alatt jussanak személyes találkozás nélkül szakorvosi javaslathoz és receptekhez, továbbá vizsgálati időponthoz is szükség esetén” – mondta el dr. Csutak Adrienne, a Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Szemészeti Klinika igazgatója.