Hároméves mélyponton a valódi vezeték nélküli okos fülhallgatók(True Wireless Stereo –TWS) piaca. Az elmúlt negyedévek erőteljes kétszámjegyű növekedése az idei második negyedévben szerény egyszámjegyűvé zsugorodott, a jóval szűkösebb Apple-AirPod kínálat miatt.
Az előző évek tartósnak látszó és látványos növekedése után úgy tűnik, hogy a TWS szállítmányok elérték a csúcsot, 2021.második negyedévében csupán alig több mint 6 százalékkal bővült a piac, a leszállított 58,3 millió darab az utóbbi három év legalacsonyabb értéke – derül ki a Canalys piackutató friss jelentéséből.
A vezeték nélküli okos fül- és fejhallgatók kínálata együttvéve pedig csupán 4,7% -kal nőtt, a szállítmányok összmennyisége így is megközelítette a 100 millió darabot. A lassulás egyértelmű jeleit mutató piaci fordulatot az Apple okozta, miután a TWS kategóriába tartozó AirPod készülékekből a második negyedévben 25,7% -kal kevesebbet, mindössze 15 millió darabot szállított a világpiacra.
Ezáltal az úgynevezett intelligens személyi audió készülékek vezető gyártójának számító almalogójú cég részesedése a korábbi 38 százalékról 26,5 százalékra esett. Igaz még így is meg tudta őrizni vezető helyét a TWS kategóriában. Az elemzők szerint az év második felében érkező új AirPodok javíthatnak a piaci helyzeten.
A Xiaomi visszaszerezte a Samsungtól korábbi második helyét a TWS piacon, előbbi 5,3, utóbbi 5,2 millió darabot szállított Q2-ben. A Canalys elemzője kettejük esetében igazi fej-fej melletti versenyről beszél, mondván:” 2019 vége óta a kettő egyenletesen illeszkedik egymáshoz. Míg a Xiaomi határozottan feljebb lépett az értékláncban, és több prémium TWS-terméket kínál, a Samsung pedig azzal zárkózik fel, hogy megerősíti mind a sajátmárkás, mind az almárkás TWS kínálatot, különösen a Harman leányvállalatával a JBL-lel. ”
A negyedik helyen álló Skullcandy piaci részesedése nőtt a legnagyobb mértékben, egy év alatt mintegy a háromszorosára, aminek nyomán a korábbi 1,9 %-ról mára a piac 7 százalékát birtokolja. A márka sikere a célcsoport-váltásban rejlik – emelik ki az elemzők.
Hozzáteszik: a cég a termékeivel (Dime, Jib, Sesh) a Samsungénál vagy az Apple-énél fiatalabb demográfiai csoportot céloz meg. A Bragival való együttműködés pedig jobb technikai minőséget eredményezett, de a marketing felhajtásnál döntőbb fontosságú lesz, hogy a változások a felhasználók elvárásainak is megfeleljenek.
Az intelligens, vezeték nélküli audio eszközök másik két kategóriáját a fejhallgatók és az egyszerűbb fülhallgatók alkotják, előbbi kategória kínálata 3,0% -kal 15 millió darabra, utóbbi 2,1% -kal 26,5 millió darabra nőtt az idei második negyedévben.