A lista élén az SMH (Shake my head), amire havonta átlagosan közel 900 ezren keresnek rá. A GOAT (Greatest of all time) pedig az elmúlt egy évben futott nagyot, keresése 300%-kal nőtt a Google Trends szolgáltatásban.

Keresett rövidítések

Az Y és a Z generáció új módszereket vezet be a kommunikációban, olyanokat például, amelyekkel lerövidítheti a szöveges üzenetek küldésekor vagy a közösségi médiás bejegyzésekben használt szavakat.

Ezeket vizsgálta egyik legutóbbi elemzésében a Case24.com/uk. A cég az Ahrefs online elemzőeszközből kinyert adatok alapján összeállította azon rövidítések százas listáját, amelyeket a legnehezebb megfejteni, és amelyek miatt a felhasználók a leggyakrabban fordulnak a Google keresőhöz.

A top 20 rövidítés a Google keresőben

Rövidítések
Forrás: Case24.com/uk

A toronymagasan első SMH még 2004-ben került be az Urban Dictionary-be, a nevetségesnek vagy ostobának talált helyzetekre adott válaszként értelmezve.

A második helyen több mint 400 ezer átlagos globális havi kereséssel az LMAO (Laughing My A** Off) rövidítés áll. Ez a betűszó gyakran kíséri a humoros üzeneteket és mémeket.

Őszintén szólva nem igazán lehet tudni miért a harmadik a TBH(To be honest), amely egyszerűségével is megközelíti az előtte álló LMAO rövidítést. A Google Trends alapján az elmúlt 12 hónapban a legnagyobb háromszoros növekedést a jelentése alapján minden idők legnagyobbikának számító GOAT(Greatest of all time)-nak sikerült elérnie, amivel a 11. helyre ugrott.

A módszertanról

Ami a módszertant illeti, a Case24.com/uk jó hírű webhelyek, például a Reader’s Digest, a Preply, a YourDictionary és egyebek cikkein keresztül gyűjtötte össze október elején a 100 leggyakrabban használt rövidítést tartalmazó listát.

Az Ahrefs online elemzőeszköz segítségével pedig úgy azonosította be a leggyakrabban keresett betűszavakat a Google-ban, hogy olyan keresési kifejezéseket használ, mint az „xx jelentése”, a „mit jelent az xx” és az „xx definíció”.