Digitális női vállalkozók teljesítményét ismerte el az idei nőnapon, egy újonnan alapított díjjal a Vodafone. Az Év Női Digitális Vállalkozója díjat 10 olyan vállalkozó kapta, akik üzleti eredményeiket a digitalizációnak, a közösségi média felületeknek köszönhetően érték el.
Az idei díjazottak:
– Árvai Anita Veganeeta néven kezdett blogolni az egészséges táplálkozásról és a vegán étkezés előnyeiről. nem sokkal később, 2018-ban pedig megnyitotta a balatoni térség mára legismertebb és talán egyetlen teljesen vegán éttermét. Az eredetileg jogász végzettségű étteremtulajdonos és gasztroblogger az egészséges test és lélek receptjét kívánja megosztani a Veganeeta Home-ban, a blogján, valamint a közösségi média felületein, ahol több mint 22 ezren követik.
– Beh Mariann neve mára eggyé vált saját, Bazsalikomos kert néven ismert márkájával. Kertészmérnökként és a természet rajongójaként mutatja be a növények sokoldalúságát, webshopjában kényeztető különlegességeket kínál, legyen szó egy finom teáról, illatos gyertyáról, vagy ünnepi hangulatot idéző fűszerkeverékekről. Két könyvet is írt a témában, „A kert konyhája” és „Levendula” címmel.
– Burján Szafi, az általa alkotott Szafi Reform márka az ország étkezési szokásait változtatta meg saját fejlesztésű gluténmentes és vegán termékeivel. A vállalkozását 2016-ban alapította azzal a szándékkal, hogy megkönnyítse az ételérzékeny, a fogyni kívánó és az egészségtudatos emberek életét. A Szafi Free elnevezésű termékcsaládja mára a legnagyobb élelmiszerboltok kínálatában is elérhető.
– Debreczeni Dóra anya és feleség, aki néhány évvel ezelőtt futócipőt ragadott, azóta sport iránti szenvedélyét igyekszik másokra is átvinni. Ha éppen nem egy futócsapat élén diktálja a tempót, akkor saját márkáját, a DDFitt-et menedzseli. Az online edzésprogramjain keresztül sokaknak segít a rendszeres mozgás és megfelelő táplálkozás kialakításában.
– Forgács Mariann az ország első social media ügynöksége, a BeSocial társalapítójaként a hazai digitális kommunikációs piac úttörője. A 2007-es indulás óta olyan márkákkal dolgozott már együtt, mint a Coca-Cola, az IKEA, vagy a Nestlé. Tavaly óta a Budapesti Metropolitan Egyetem hallgatóinak is tart előadásokat a hatékony közösségi média kampányokról.
– Muszula Timea először a virágkötészetbe hozott új színt, majd szépérzékének és kreativitásának köszönhetően a gasztronómiában is sikeres lett. Ma már olyan ismert márkák köthetők a nevéhez, mint a Laura Virág, a Cloé Café vagy a Vintage Garden. Életútja sok nő számára jelent inspirációt, amit az is bizonyít, hogy közösségi oldalainak több tízezres aktív követő tábora van.
– Nagy-Kovács Ramóna, Kovács Ramiként fitnesz és lifestyle témájú videóit közel 200 ezren követik YouTube csatornáján. A sikeres vlogger, areobik oktató 2021-ben alapította a Kovirami programot, melynek célja, hogy minél több embernek segítsen az egészséges életmód kialakításában, amihez hozzá tartozik a sport, a helyes étkezés és a mentális jólét.
– Rácz Judit az IT szektorból nyergelt át a szépségiparba, a Krémmánia online kozmetikai közösség alapítója, a Geek&Gorgeous beauty márka megalkotója, valamint a Skinsmart nevű online áruház tulajdonosa. A cosmed mozgalom hazai úttörője 2010 óta dolgozik az arcápolási piacon, vállalkozása, a beauty termékeket forgalmazó Skinsmart azóta több mint 10 ezer regisztrált vásárlót számlál.
– Szalai Dóra a ChezDodo manufaktúra alapítója, rajta keresztül vált országosan ismertté a francia édesség. Mára hazánkban a macarone fogalma szinte eggyé vált a brandjével. Instagram oldalán folyamatosan figyelemmel követhetjük legújabb kísérletezéseit a színekkel és ízekkel.
– Viszkok Fruzsina több mint 10 éve foglalkozik online tartalomgyártással, 2010-ben indult blogja hamar az ország egyik legnépszerűbb nőknek szóló YouTube csatornájává nőtte ki magát. Életmód témájú videóit több százezren nézik. A különböző közösségi média felületek mellett már podcasttal is rendelkezik, ahol saját tapasztalatait és tanácsait osztja meg a hallgatókkal, legyen szó magánéletről, karrierről vagy életmódról.