Mától új „számlagyilkos” androidos alkalmazás segíti a mobilelőfizetőket eligazodni a hazai tarifacsomagok dzsungelében. A Billkiller applikáció egyelőre az azonos nevű fejlesztő cég oldaláról tölthető le, de már tárgyalnak a Play áruházban való megjelenésről is.

Több mint ezerféle mobil díjcsomagból válogathatnak Magyarországon a felhasználók, akik számára a csomagok átláthatatlansága akadályozza meg a jó választást. Ezért is van az, hogy az ügyfelek ritkán nagyjából ötévente váltanak csomagot és/vagy szolgáltatót.
Majdnem minden ötödik magyar elégedetlen a jelenlegi mobiltarifa-csomagjával, a váltás mégsem magától értetődő – derül ki egy friss kutatásból. A válaszadók szerint ennek nemcsak a díjcsomagok átláthatatlansága az oka (35 százalék), de az ügyintézés nehézkessége is a hátráltató tényezők között szerepel (22 százalék). Emiatt az ügyfelek éves szinten akár több tízezer forinttal többet fizetnek, mint amennyit valójában lehetne.

A kérdés pár éve a hírközlési hatóság(NMHH) fókuszába is bekerült, 2015 óta az általa minden hónapban összeállított általános havi költségmutatóval (ÁHK) próbál eligazítást nyújtani a vezetékes- és mobiltarifák, valamint a szolgáltatók kínálata között.
Az előfizetők csupán 5 százaléka van folyamatosan képben az operátor ajánlatokkal
Az okostelefonok világában már széles a választéka forgalomkövető applikációknak, amelyekkel könnyen ellenőrizhetjük, hogy mikor és mennyit neteztünk vagy éppen telefonáltunk. Sőt, ezek az információk sokszor már néhány koppintással is kinyerhetők az eszközökből, mégis mindezek átböngészése, manuális vezetése, illetve mérlegelése megterhelő és időigényes az átlagfogyasztó számára. Főleg, ha még össze is kell vetni őket az aktuális tarifacsomag-ajánlatokkal.
Az előfizetők közel kétharmada, nem is figyeli aktívan a szolgáltatók ajánlatait és nem is vált gyakran; csupán 5 százalék az, aki folyamatosan tájékozódik, és az új ajánlatok függvényében gyakran vált is új mobilcsomagra.
A kutatásból kiderült az is, hogy az ügyfelek főként a havi díj összegét veszik figyelembe a váltásnál, a válaszadók közel háromnegyede jelölte meg ezt döntési szempontként. Emellett az ingyen vagy kedvezményesen hívható számok, illetve a korlátlan telefonbeszélgetés és/vagy adatforgalom is dobogós helyen áll (43-43 százalék) a mérlegelendő szempontok között, főleg a fiatalabb korosztály körében (18-39 évesek).
Sokat spórolhatunk, ha megfelelő az összehasonlítási alapunk
Ezekre a felvetésekre igyekszik megoldást nyújtani a független hátterű magyar startup, a BillKiller applikációja, amely folyamatosan figyeli a díjcsomagok változását, ezáltal mindig az aktuális kínálatot mutatja.
Az androidos okostelefonokon használható alkalmazás a felhasználók valós telefonhasználati adatai alapján kalkulálja ki másodpercek alatt az ügyfelek igényeinek leginkább megfelelő, legolcsóbb mobilcsomagot. Az ily módon elérhető megtakarítás akár havi 5-10 ezer forint is lehet.

A kalkuláció után pedig a felhasználók rögtön el is indíthatják a csomagváltást az adott szolgáltató honlapján. A fejlesztők tervei között szerepel, hogy a későbbiekben majd magából az applikációból is elindítható legyen a csomagváltás.
„A BillKiller a hívási-, SMS- és adatforgalom mennyiségi mutatóit elemzi és veti össze a piacon aktuálisan elérhető összes ajánlattal. Mindezt egy egyedi fejlesztésű, összetett és intelligens algoritmus végzi, majd az adatokat összegezve megmutatja azokat a tarifákat, amelyek a felhasználó szokásaihoz illenek, valamint, hogy mennyit spórolhat meg egy esetleges váltással. Ez akár új árazási modellek létrehozását is szükségessé teheti a távközlési szektorban” – emelte ki a mai bejelentésen Halmai Attila, a cég társalapítója és ügyvezetője, aki mérnök-informatikusként korábban a bankszektorban szerzett több mint két évtizedes vezetői tapasztalatot.
„Azt látjuk, hogy a fogyasztók jelentős része egyelőre még mindig nem a megfelelő információk birtokában, illetve a rengeteg, csak korlátozott mértékben összehasonlítható ajánlat közül választ. Célunk, hogy a valóban szükséges információk nyújtásával forradalmasítsuk a hagyományos értékesítési modelleket” – tette hozzá Sallai Ákos társalapító, közgazdász, aki 20 éves üzletfejlesztési tapasztalatot mozgósít a cégépítésben.
Kérdésünkre válaszolva elmondták, hogy a BillKiller a bevezetés időszakában ingyenes lesz az első 15 ezer regisztráló számára, de a későbbiekben a terveik szerint egy-két havi megtakarítás díját éri majd el az applikáció használatának az éves díja.( Az applikációnak egyelőre nincs iOS-es verziója, Apple szigorú adatkezelési előírásai miatt.)
A fejlesztő cég az alkalmazáson keresztül minden regisztrált felhasználót értesít a díjcsomagokban bekövetkezett változásokról. Ha valaki jelezte a hűségidejének a lejárati dátumát is, akkor előtte egy hónappal küldenek emlékeztető levelet a számára, az aktuális díjcsomagok áttekintésére.