Magyarországon is elérhetővé vált a Lenovo által fejlesztett és gyártott ThinkSmart One kollaborációs konzol, amely a hibrid munkakörnyezet terjedésével egyre fontosabb szerepet tölthet be a videókonferenciák lebonyolításában.

A hazai debütálás alkalmából a Lenovo és az Ingram Micro szakemberei közös prezentáció során mutatták be a ThinkSmart termékcsalád egyedi megoldásait, amelyek növelhetik az együttműködési terek hatékonyságát.
A szakértők kiemelték, hogy egyre többen vannak azok a cégek, amelyek elkezdték bevezetni a home office-t , nemcsak a multik, nemcsak a nagyvállalatok, hanem már a kkv-k is, erre pedig az IT piacnak is reagálnia kellett.
Hivatkoztak egy friss Frost and Sullivan felmérésre, amely szerint a pandémia után a vállalatoknak már a négyötöde gondolja úgy, hogy hibrid munkakörnyezetet fog kialakítani, ami irodát és home office-t vegyesen jelent.
Megötszöröződnek a tárgyalótermi videó megbeszélések
Ennek nyomán a tárgyalótermi videó megbeszéléseknek a száma vélhetően pár éven belül az ötszörösére fog nőni és a nagyvállalatok a mostaninál egyharmaddal több tárgyalótermet hoznak létre. Utóbbiak kapcsán nemcsak olyan teremre kell gondolni, ahol elfér akár 30 ember is, egy kamera előtt beszélgetve a külföldi munkatársakkal.
Ez már a múlt. A jövőben a legkülönbözőbb méretű tárgyalótermekről beszélhetünk, köztük akár telefonfülke méretűekről is, ahova legfeljebb egy-három ember fér be.
A termékcsaládban minden méretre készültek megfelelő megoldások, a legjobban elterjedtek a közepes helyiségek, de a Lenovo felkészült a nagyobb 50- 100 fős termek lefedésére is, több mikrofonnal, hangszóróval, kamerával és kijelzővel.
A termékcsalád legújabb tagja, a Lenovo ehhez kapcsolódó összes megoldását egyetlen termékben ötvöző ThinkSmart One kifejezetten a hibrid tárgyalóterek számára készült. A könnyen kezelhető eszköz érintőképernyős vezérlővel, több kimeneti és bemeneti porttal (HDMI, USB, 2 db RJ45), nyolc, 180 fokos lefedettséggel bíró mikrofonnal, egy 100 fokos vízszintes látómezőjű FHD kamerával, továbbá sztereó hangszórókkal is rendelkezik.
A termék a vezérlőn keresztül, vagy akár távolról is kezelhető, az ingyenesen elérhető ThinkSmart Manager szoftver használatával, ez biztosítja az egyszerű telepítést és a rendszer minél nagyobb testreszabhatóságát.
A rendszergazda könnyen be tud jelentkezni ebbe a szoftverbe, rálát a hálózaton lévő összes termékre, tudja ezeket menedzselni, akár újra tudja indítani, akár meg tudja nézni, hogy hány órát működött az eszköz. Ennek segítségével minden fontos diagnosztikát le tud az eszközökön futtatni.
Egyszerűség és kompatibilitás
A konzol használata is egyszerű és könnyen elsajátítható, egyetlen kábelt kell rádugni a gépünkre, és már működik. Ha a számítógépet nem használjuk, akkor egy konferenciaeszközre egyszerű kontroller segítségével be tudunk csatlakozni, amihez nem kell informatikai végzettség.
Ha nem is minden rendszerrel, de egyre nagyobb az eszköz kompatibilitása más platformokkal. A cél, hogy ha valakinek más gyártmányú eszköze van, az is tudja használni. Ez továbbá azért is fontos, hogy ha valaki modernizálni akarná a konferenciatermét, nem szükséges minden korábbi készüléket kidobnia. A kommunikációs platformok közül a berendezés a Teams mellett működik már Zoommal, Meets-szel és a Webex-szel is.
A szakértők felhívták a figyelmet a konzolba épített egységek – kamera, hangszóró, mikrofon – stb. minőségére is. Előbbinél fontos, hogy a kamera mindig arra fókuszál, aki éppen beszél, mert ennek hiányában a hallgatóság úgy érezheti, hogy nem vesz részt a beszélgetésben.
A hasonló rendszerekhez képest jelentős újítás, hogy az összes eszközön Windows 10 IoT Enterprise operációs rendszer fut, ezért hálózatba, vállalati környezetbe könnyen integrálhatóak, az Intel vPro processzor pedig üzembiztossá teszi a megoldást.
Az eszköz további érdekessége a beépített digitális óra kijelző, ami igyekszik mederben tartani a konferenciabeszélgetéseket, visszaterelni az időérzéküket elveszítő hozzászólókat.
Hároméves prémium támogatás
A megoldás további egyedisége a Lenovo által nyújtott hároméves térítésmentes Premier Support szolgáltatás is, amellyel a cég technikusai folyamatosan elérhetők. Ez lényegében 24 órán belüli hibaelhárítást jelent, a márkának erre külön szervize van, külön alkatrészekkel, prioritással kezelik ezeknek az eszközöknek a javítását.
Ami a beruházási költségeket illeti, a digitrendi.hu kérdésére a szakemberek elmondták, hogy jóval kevesebbe kerül ez a megoldás, mint a régi, klasszikus videokonferencia rendszerek, nagy kijelző, nagy kamera, bonyolult rendszer. Előbbi rendszerek legtöbbször házon belül vagy cégcsoporton belül működtek, és a külső cégek behívása már nem volt olyan egyszerű.
Az új szoftver alapú videokonferencia korszak új időszámítást hozott a magával. Ezeknek a rendszereknek a kiépítése már megoldható egymillió forint alatti beruházással is. (A ThinkSmart termékcsalád más tagjairól, köztük a View Plus kijelzőről, korábbi cikkünkben írtunk részletesen. )
(Cikkünk megírásához az Alrite beszédleiratozó alkalmazást is használtuk.)