Nyitottak az új technológiákra, köztük is főként a hálózati és kommunikációs piacot felpörgető és felforgató 5G-re. Elismerik a technológiákban rejlő, az üzleti kihívások megoldására irányuló potenciált. Ehhez igazodó stratégiával rendelkeznek, amelyet nemcsak finanszíroznak, hanem dokumentálnak és mérnek is.
Globálisan kutatja a digitális megoldások befogadására kész vállalkozások jövőképét a Vodafone. A legutóbbit, 11 országban, összesen több mint 2500 különböző típusú és méretű vállalkozás bevonásával vizsgálta a cég megbízásából a London School of Economics (LSE) kutatóintézet.
Szoros a kapcsolat a felkészültség és az üzleti teljesítmény között
A kutatás megállapítja: világszerte gyarapodik a „jövőre felkészült” vállalkozások száma, amelyek valóban nyitottak a digitális megoldásokra, fontos számukra a fenntartható működés, időben követik a munkavállalói és fogyasztói elvárások változásait.
A tanulmány alapján a „jövőre felkészült” vállalkozások csoportjába azok kerültek, amelyek megfelelnek hat olyan jellemzőnek – új technológiák iránti nyitottság, pozitív hozzáállás a változásokhoz stb. –, amelyek a legszorosabban kapcsolódnak a jövőbeni jövedelmezőségbe vetett bizalomhoz és a jövőre való felkészültséghez.
A kutatás ugyanis összefüggést talált a jövőre való felkészültség és az üzleti teljesítmény között. Egy vállalat akkor tud a leghatékonyabban növekedni, ha felkészült a kockázatokra és az előre nem látható változásokra is.
Ennek a vállalkozói kategóriának a 94%-a érzi magát naprakésznek a piac kihívásaira, miközben ugyanez a mutató az összes válaszadóra vetítve csupán 58%.
A jövőképes vállalkozások nyitottak az új digitális megoldásokra, többségük (89%) részletes digitális transzformációs ütemtervvel is rendelkezik, ami nagy előnyt jelent a pandémia megjelenésekor. Az átlagnál jobban ösztönözte ezeket a vállalkozásokat a digitalizációs folyamatok felgyorsítására. A „jövőre felkészült” vállalkozások négyötöde optimista a jövő technológiáival kapcsolatban, míg ez az arány csak kétharmad az összes vállalkozás esetében.
Fontos a fenntartható működés és a munkavállalói elvárások követése
A jövőképes vállalkozások 69%-a számára a világjárvány idején fontosabbá vált a fenntarthatóság. Egyharmaduk kiemelten kezeli a témát, ami majdnem kétszerese az összes vállalkozás esetében kimutatható 21%-nak.
A munkavállalók igényei is megváltoztak a járvány idején, jobban számít a munkaórákhoz kapcsolódó rugalmasság és a távoli munkavégzés lehetősége. Ez különösen igaz a Z generációs alkalmazottakra.
Idén is pályázható a Vodafone Digitális Díj
A digitalizációhoz kapcsolódó jövőképes termékek és megoldások megtalálását célozza itthon a Vodafone Magyarország Alapítvány Digitális Díja, amelyet jövőre is meghirdet a cég. A témába vágó innovátorok jövő március 10-ig jelentkezhetnek a pályázatra.
Olyan innovátorokat keresnek, akik, amelyek már legalább bevezetésre váró megoldásokkal, termékekkel, szolgáltatásokkal rendelkeznek a digitális esélyegyenlőség, digitális társadalom és a fenntarthatóság témáiban. Magánszemélyeket, vállalkozásokat és nonprofit szervezeteket egyaránt várnak a 15 millió forint összdíjazású pályázatra.
A Digitális Esélyegyenlőség kategóriában a hátrányos helyzetű csoportok felzárkózását és esélyegyenlőségét megteremtő pályamunkákra számítanak. A Digitális Társadalom kategóriában valamely társadalmi csoport javát szolgáló digitális megoldásokat várnak: elhízás, függőségek, mentális betegségek, szegénység, alapvető szükségletek kielégítése, közlekedés, hajléktalanság, élelmiszerpazarlás, közösségteremtés, megosztás alapú gazdaság témakörökben. A Környezetvédelem és Fenntarthatóság kategóriában pedig digitális zöld innovációkkal lehet nevezni.
A Vodafone Digitális Díjra a korábbi években közel 400 pályázat érkezett, közülük 27 kapott pénzbeli támogatást, vagy szakmai mentorálást.