Az Alteo Nyrt-nél rekord idő alatt valósult meg az SAP S/4HANA vállalatirányítási rendszerre való átállás. Ebben elsőként alkalmazták Magyarországon a barnamezős átállású RISE with SAP projektvezetési csomagot.

SAP Magyarország

Az, hogy az Alteo áttérjen az új rendszerre, hosszú távú stratégiai döntés volt. A korábbi ECC6 rendszert 2027-től már nem támogatja az SAP, ez pedig sürgetővé tette az átállást.

A vállalat felismerte, hogy a késlekedés üzleti szempontból is hátrányos helyzetbe hozhatja a céget, hiszen a technológiai fejlesztések elengedhetetlenek a versenyben maradáshoz.

„A piacvezető energiaipari cégek várható átállásai miatt idővel egyre kevesebb elérhető szakember áll majd rendelkezésre a fejlesztések támogatására, ezért az Alteo a korai átállás mellett döntött” – mondja Peer Ákos, az Alteo IT igazgatója.

A folyamatos működést támogatja a barnamezős migráció

Az Alteo a barnamezős migráció mellett döntött, amely lehetővé tette a meglévő rendszerek és adatok zökkenőmentes átállítását az új platformra, miközben kihasználta a RISE with SAP bevezetési módszereinek az előnyeit.

Az egyedi kombináció – amely a felhőalapú megoldások előnyeit és a meglévő rendszerek folyamatos működésének biztonságát ötvözi, lehetőség szerint minimális egyedi fejlesztési igényekkel – úttörő megoldás a magyar energiaiparban.

Az Alteo átállása a technológiai szempontok mellett, költséghatékonyságát tekintve is előremutató: az időben meghozott döntéssel a tanácsadói óradíjak elszállása előtt sikerült a projektet fix áras tender keretében megvalósítani, tartva a kijelölt költségkeretet.

Az átállás mozgatórugói és kihívásai

Az SAP S/4HANA bevezetése nem csupán technológiai projekt volt, hanem mélyen beágyazódott az üzleti működésbe. A vállalat kiemelten kezelte az üzleti területek igényeit. Az átállás fő céljai között szerepelt az IT-infrastruktúra racionalizálása, a költségcsökkentés és a folyamatok átláthatóságának növelése.

Az átállás egyik legnagyobb kihívása az üzleti folyamatok elemzése és azok zökkenőmentes migrációja volt. Bár a vállalat nem tervezett radikális átalakításokat, a szűk keresztmetszetek pontos azonosítása és az egyes területek együttműködésének optimalizálása fontos volt a projekt sikeréhez.

Az Alteo nagy hangsúlyt kíván fektetni a továbbiakban is a változásmenedzsmentre és az alkalmazottak oktatására, hogy az új rendszer bevezetése zökkenőmentesen illeszkedjen a mindennapi munkába.

Az SAP által biztosított képzések, valamint a vállalat belső erőforrásainak a fejlesztése is hozzájárult a sikeres váltáshoz.

A rendszer hamarosan új, modern és személyre szabott felhasználói és áttekinthető munkafelületet kap a Fiori bevezetésével, ezután pedig már zökkenőmentesen integrálhatják a beszerzési folyamatok platformjaként az Aribát, és az SAP felhő-alapú HR-rendszerét, a SuccessFactorst.

Az Alteo számára az SAP S/4HANA bevezetése a vállalatirányítás új szintre emeléséről is szól. A projekt legfontosabb tanulsága, hogy az alapos előkészítés, az átlátható kommunikáció és az üzleti területekkel való szoros együttműködés elengedhetetlen egy ilyen összetett átálláshoz.

A vállalat tervei között szerepel további SAP-modulok és platformok bevezetése, amelyek még testreszabottabbá teszik a rendszert. A következő években várható, hogy az integrációs folyamatok és az új funkciók tovább növelik az üzleti hatékonyságot. Mindeközben a vállalat jelentős megtérülési mutatókat szeretne elérni az SAP S/4HANA és a felhőalapú megoldások révén.

Mi változik a bevezetés után?

Az SAP S/4HANA rendszerrel az Alteo jelentős előrelépést tett a digitális átalakulásban. Az új platform nagyobb adatátláthatóságot, gyorsabb döntéshozatali lehetőségeket és rugalmasabb integrációt biztosít.

A felhőalapú megoldások bevezetésével a vállalat ésszerűsítette az IT-infrastruktúra fenntartási költségeit, egyben növelte a rendszer skálázhatóságát. A munkavállalók számára pedig a rendszer által kínált egyszerűbb és intuitívabb folyamatok a hatékonyabb munkavégzést teszik lehetővé.