A napokban indította el piactér bővítő programját az eMAG, amibe itthon gyártó kkv-kat és egyéni vállalkozókat vár. A saját termékeket gyártók jutalékmentesen értékesíthetnek a cég piacterén. Az eMAG online tudásbázisa pedig az e-kereskedelemben járatlan jelentkezőket segíti a profivá válásban.

Az Értékesíts hazait az eMAG-on! programhoz kapcsolódó non-profit szervezetek, alapítványok, számára az eMAG időkorlátozás nélkül jutalékmentes értékesítésre ad lehetőséget az eMAG Marketplace-en, amely az egyik legnagyobb magyar online értékesítési platform.
Az évi nettó 100 millió forintnál kisebb árbevételű, magyarországi székhelyű, itthon termékeket előállító vállalkozások pedig a piactérhez való csatlakozás utáni első 3 hónapban értékesíthetnek jutalékmentesen, ezt követően 50 százalékos kedvezményt kapnak a termékeladások utáni jutalékból mindaddig, amíg teljesülnek rájuk a programban való részvétel feltételei.
“A most induló programunkkal a kézművesektől kezdve az kisiparosokig minden hazai vállalkozás számára lehetőséget biztosítunk arra, hogy online is elérhetővé tegye termékeit, aki eddig még nem nyitott az internetes kereskedelem felé. A csatlakozó cégek így még időben elsajátíthatják az e-kereskedelem mikéntjét, hogy felkészülten fogadják a következő években piacra belépő külföldi online óriáscégek személyében megjelenő konkurenciát” – mondja Várkonyi Balázs, az eMAG Magyarország ügyvezetője.
A csatlakozás feltételei
A programban Magyarországon bejegyzett jogi személyek, egyéni és családi vállalkozások, valamint magyar állampolgárságú természetes személyek vehetnek részt, olyanok, amelyeknek, akiknek a csatlakozásukat megelőző lezárt pénzügyi évben a nettó árbevételük nem haladta meg a 100 millió forintot.
A csatlakozni kívánó szervezetek kapcsán elvárás, hogy kizárólag Magyarország területén állítsák elő termékeiket, továbbá képesek legyenek ezek sorozatgyártására is. Ez utóbbi esetében kisebb termelési ütem is elegendő – így lehetnek például a kézműves termékek előállítói is a részesei a programnak.
Az eMAG minden új, a Marketplace-hez csatlakozó vállalkozás számára díjmentesen elkészíti az első 300 termék adatlapját és leírását, így az online értékesítéssel még csak ismerkedő vállalkozások a kezdeti időszakban az értékesítői tevékenységükre koncentrálhatnak.
A jövendő partnerek számára elérhető eMAG Academy néven, egy magyar nyelvű, online videókat tartalmazó tudásbázis is, amelyben a piactér használatán kívül az e-kereskedelem egyéb területeihez kapcsolódó ismereteket is elsajátíthatják az eladók. A piactér platformon elért teljesítmény további fejlesztését, és a minőségi mutatók megfelelő színvonalon tartását virtuális asszisztens segíti.
A többi cég is kaphat átmeneti kedvezményeket
Azok a magyar vállalkozások sem maradnak ki az eMAG kampányból, amelyek évi 100 millió forintnál nagyobb forgalmat bonyolítanak, külföldön gyártatnak termékeket, vagy egyéb okból nem jogosultak a most meghirdetett programhoz csatlakozni.
Ezek a társaságok is a csatlakozásukat követő első három hónapban jutalékmentesen, a következő 3 hónapban pedig 50 százalékos jutalékkedvezménnyel árusíthatják termékeiket a Marketplace-en.
Utóbbi kedvezmény igénybevételéhez ki kell tölteniük egy, az e-kereskedelemmel, marketinggel, fogyasztóvédelmi és versenyjogi követelményekkel, kötelezettségekkel kapcsolatos témában összeállított, az eMAG Academy tananyagán alapuló online tesztet, amely igazolja jártasságukat az elektronikus kereskedelemben.