Újabb közel 23 millió okos eszközzel bővültek az európai háztartások az idei első negyedévi számok alapján, ami komoly kétszámjegyű növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest – állítja egy friss kutatás.

Okos otthon

A tavalyi első negyedévi mutatókhoz képest ugyanis 25,6 százalékkal több okos otthon eszköz talált gazdára Európában. A látványos felfutás minden termékkategóriára jellemző, és a kontinens nyugati és keleti felére is egyaránt igaz. A növekedés fő hajtóerejét az okostévék és a digitális média adapterek adják – derül ki az IDC piackutató elemzéséből.

A közép-kelet-európai okos otthon piac is hozta az európai formát, ugyanúgy 25,6 százalékkal nőttek az eszközeladások, mint Európa nyugati felén. Régiónkban a legnépszerűbb eszköz az okostévé volt, de az árban és minőségben is bővülő kínálat miatt jól fogytak a robotporszívók is. Ezeknek az eszközöknek a funkcionalitása és teljesítménye folyamatosan javul, ezért az elemzők a jövőben is növekvő keresletre számítanak.

Az európai okos otthonok piaca a következő években is marad a kétszámjegyű, közel 14 százalékos éves növekedést jelentő pályán, ami 2025-ben már 207 millió új eszköz eladását valószínűsíti.

Főbb termékkategóriák

A videós szórakoztatás eszközei viszik a prímet, az idei első negyedévben közel 11 millió darabot adtak el belőlük. Ezeknek az eszközöknek a részesedése a teljes okos otthon kínálatban elérte a 46,6 százalékot, a bővülés mértéke pedig megközelítette a 25 százalékot.A zászlóstermékek az okostévék,amelyek a kategória eladásainak közel négyötödét adják, a digitális média adapterek részesedése adja a többit.

Az okos hangszórók értékesítése 19 százalékkal nőtt, a legnagyobb szállító továbbra is az Amazon, amelyet a Google követ.

Az okos biztonsági, távfelügyeleti, világítási eszközök és termosztátok összesített eladása meghaladta a 6 millió darabot, ami egy év alatt 26,7 százalékos növekedést jelent. Az évtized közepéig a legnagyobb arányváltozás az okos világításban várható. Akkorra ezen eszközök aránya a teljes otthoni okos készülék kínálatban több mint megduplázódik, a mostani 8 százalékról 17,8 százalékra bővül.

 

Okos otthon
Okos otthon