Annak érdekében, hogy vállalkozásunk operatív ügyei akkor is gördülékenyen haladjanak, ha egész nap elfoglaltak vagyunk, vagy éppen külföldön tartózkodunk, előfordulhat, hogy másokat kell meghatalmaznunk, intézkedjenek helyettünk. Az elektronikus szolgáltatások terjedésének köszönhetően már ezt is könnyen megoldhatjuk a rendelkezes.gov.hu oldalon.
Nézzünk egy konkrét példát! Egyik megbeszélésről rohanunk a másikra, ki sem látunk a határidős feladatokból, és nincs időnk minden ügyet egyedül elintézni vállalkozásunkkal kapcsolatban. Vajon mit tehetünk ebben a helyzetben?
A Rendelkezési Nyilvántartás (rendelkezes.gov.hu) szolgáltatás az elektronikus közigazgatás adta lehetőségeken és a személyre szabott megoldásokon keresztül éppen az ilyen problémákra nyújthat segítséget. Így például már elektronikusan is adhatunk meghatalmazást könyvelőnknek, munkatársunknak vagy a cégképviseletre jogosult kollégánknak vállalkozásunk ügyeinek intézéséhez, miközben egyéb teendőinkre koncentrálhatunk.
A szolgáltatás eléréséhez mindössze annyit kell tenni, hogy ellátogatunk a magyarorszag.hu oldalra és rákeresünk a Rendelkezési Nyilvántartásra, vagy közvetlenül felkeressük a rendelkezes.gov.hu oldalt.
A cégképviseletre jogosult személy az elektronikus azonosítást követően, a feltüntetett rendelkezések között a megfelelő ügytípust kiválasztva adhatja meg a meghatalmazott személy vagy szervezet adatait és a rendelkezés érvényességét, létrehozva ezzel az elektronikus meghatalmazást.
Az így elmentett rendelkezést a meghatalmazott is azonnal megtekintheti a saját Rendelkezési Nyilvántartásában a rá vonatkozó rendelkezések között.
A Rendelkezési Nyilvántartás nemcsak céges ügyekben tud segítséget nyújtani, hanem magánszemélyek részére is biztosítja a rendelkezés lehetőségét: így például azzal kapcsolatban is adhatunk online meghatalmazást, ki veheti át személyesen az elkészült okmányunkat.
A szolgáltatással kapcsolatban bővebb tájékoztatásért keresse a 1818 Közigazgatási Ügyfélvonal munkatársait a 1818@1818.hu e-mail címen.
A Rendelkezési Nyilvántartás szolgáltatás továbbfejlesztése, amely a rendelkezes.gov.hu felületen érhető el, a „Szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatások (SZEÜSZ) továbbfejlesztése, bővítése, bevezetése” (KÖFOP-1.0.0 – VEKOP –15 – 2016- 00027) elnevezésű projektben valósult meg. A projektben rendelkezésre álló 1,19 milliárd forintnyi forrást az Európai Szociális Alap, és Magyarország költségvetése biztosította a Közigazgatás- és Közszolgáltatás-fejlesztés Operatív Program, valamint a Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program keretében
A projektet a Széchenyi 2020 program keretében valósította meg a konzorciumvezető NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt., és a projektben résztvevő konzorciumi partnerek: az IdomSoft Zrt., a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség és a KOPINT-DATORG Informatikai és Vagyonkezelő Kft.