A világ legnagyobb videókölcsönzője egyre népszerűbb az USA-n kívül is, különösen Európában. A Netflix előfizetők száma az öreg kontinensen idén elérheti a 67 milliót, és azon belül egyre több a keleti-európai.
A Netflix DVD-kölcsönzési szolgáltatásként indult, de sok szempontból ugrásszerűen növekedhetett, amikor belépett a streaming szolgáltatásba. Az idei első negyedévben világszerte már több mint 207 millió előfizetővel rendelkezett, elsődleges piaca az Egyesült Államok, Brazília és az Egyesült Királyság.
A szárazföldi Európa az egyik legdinamikusabban növekvő piaca a Netflix-nek, ahol tavaly 58,83 millió előfizetőt tartott számon, ami 2021-ben várhatóan 13,7% -kal, 66,89 millióra nő. A következő öt évben pedig az európai ügyfélszám további közel 20 millióval bővülhet, elérve a 86,2 milliót – derül ki a TradingPlatforms.com friss adataiból.
A régiós piac majd háromszor gyorsabban növekszik
A Netflix európai előfizetőinek a 92 százaléka jelenleg nyugat-európai, ami 2020-ban 54,16 milliót jelentett. Ez a mutató az előrejelzések szerint 2021-ben 12,18% -kal 60,76 millióra nő. Kelet-Európának tavaly 4,67 millió előfizetője volt, de a régió ügyfélszáma idén várhatóan 31,33% -kal bővül.
A kétszámjegyű növekedési dinamika 2021 és 2026 között sem lankad Kelet-Európában, ahol a streaming szolgáltató évente várhatóan közel 15 százalékkal gyarapíthatja előfizetőit számát, ami az időszak végére elérheti a 12,29 milliót. Nyugat-Európában a növekedés jóval szerényebb, évi 4 százalékos lesz, a következő öt évben, ennek alapján az összelőfizetői mutató 026-ra 74 millió közelébe ér.
Próbáltunk adatokat szerezni a magyarországi előfizetők számáról, de a cég hazai ügynökségétől kapott információk szerint a Netflix az egyes országok szintjén általában nem közli az ügyfélszámot. Magyarországgal kapcsolatban pár hónapja azt jelentette be a szolgáltató, hogy nálunk is bevezeti a feltöltőkártyás előfizetést.
Egyre több hotelszobában lesz elérhető a Netflix
Az LG Electronics (LG) és a Netflix megállapodásának köszönhetően a világ vezető streaming szolgáltatásával bővül a webOS 5.0 operációs rendszerre és a Pro: CentricDirect menedzsmentplatformra épülő LG szállodai televíziók kínálata. Az LG megoldása révén így bármely szálláshely biztosíthat a vendégeinek hozzáférést a Netflixhez.
A Netflix 2017 óta megtalálható az LG szállodai kijelzőin, bár elérhetősége mindeddig csak néhány nagyobb rendszerintegrátorra korlátozódott. Az LG kifejlesztett egy olyan telepítési folyamatot is, amely gyorsabbá és egyszerűbbé teszi a szálláshely és a rendszerintegrátor teendőit.
A Netflix frissítések azonnal és automatikusan települnek a tévékre. A vendégeknek elég egy alkalommal bejelentkezniük privát Netflix-fiókjukba, a szálláshelyről való kijelentkezéskor a rendszer automatikusan törli a megadott adataikat.