A tartalomgyártás szakértői a Marketing&Média idei tízes toplistáján már hat helyet mondhatnak magukénak. A teljes lista első helyére a Google hazai vezetője, Bíró Pál, a másodikra a Partizán alapító-főszerkesztője Gulyás Márton került, a harmadik Várkonyi Balázs, az eMAG elnöke.
A hazai digitális piacon a globális techcégek és e-kereskedelmi szereplők mellett a hazai tartalomkészítők befolyása is megkerülhetetlenné vált – derül ki a Marketing&Média kommunikációs szaklap elemzéséből.
A globális techcégek a helyi piacokon egyre hatékonyabban beépülő szolgáltatásaikkal a terület meghatározó szereplői maradtak, olyannyira, hogy az online hirdetési bevételek nagy része hozzájuk érkezik. A digitális életünk más területein is naponta tapasztalható a jelenlétük, legyen az térképszolgáltatás, vagy a járvány idején előtérbe került online kommunikációs felületek, de lehet akár a közoktatásban használt classroomra is gondolni. Így nem meglepő, hogy a hazai digitális szakértői toplista élére a Google hazai vezetője, Bíró Pál került.
A választási év, majd a gazdasági válság idején látszik, hogy a hazai digitális színtér motorjává egyre inkább a tartalom válik. Rekordokat döntenek a látogatottsági statisztikák, és nagy számban indultak újabb termékek is ebben a piaci szegmensben.Minőségben és elérésben a legújabb generációs zöldmezős kezdeményezések is fel tudják venni a versenyt a hagyományos médiavállalatokkal, legyenek utóbbiak akár lineáris televíziók vagy elsőgenerációs online portálok.A médiakörnyezet és a fogyasztási szokások drasztikus átalakulását jól mutatja, hogy 2022-ben egy digitális újonc, a Partizán alapító-főszerkesztője Gulyás Márton második helyen került az éllovas trióba. Rajta kívül még öt másik, a tartalomgyártáshoz kapcsolódó szakértő szerepel még a top tízes listán.
A hazai digitális piac megkerülhetetlen szereplője maradt az e-kereskedelem, annak vezető szereplője az eMAG Zrt. igazgatósági elnöke Várkonyi Balázs pedig ismét ott lehet az élbolyban. A topmenedzser 2020-ban és tavaly is a lista élén állt, idén a harmadik helyet szerezte meg. (Az ágazatból rajta kívül még a Szállás.hu vezérigazgatója Szigetvári József jutott be a 2022-es top 10-be)