Online felmérés indult a magyarorszag.hu oldalon elérhető közérdekű elektronikai szolgáltatásokkal kapcsolatban. A portálon több mint száz szervezet, köztük hivatalok és közüzemi szolgáltatók ügyei érhetőek el.

Online konzultáció e-ügyintézési szokásainkról

Az e-közigazgatási rendszereket működtető NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. anonim módon kitölthető kérdőíve, amelyben a válaszokat csak összesítve elemzik az egy éve megújult e-ügyintézési portálon érhető el. Eredményeit a portál továbbfejlesztése, illetve a felületen elérhető információk és a hivatali ügyekhez kapcsolódó szolgáltatások bővítéséhez kívánja felhasználni az állami szolgáltató.

Egyre többen veszik igénybe a szolgáltatásokat

Az e-közigazgatás megteremtése ma már világszerte elvárás, az igény pedig a világjárvány kitörése óta nálunk is egyre gyorsul. A szolgáltató közleménye szerint ez már látszik a magyarorszag.hu oldal látogatottsági szintjén is, ami tavaly már elérte a 50 milliót, ez ötszöröse az egy évvel korábbi mutatónak. A felületen elérhető szolgáltatásokat is egyre többen veszik igénybe, míg 2019-ben mintegy 4 millió ügyet indítottak az oldalon, addig 2020-ban ez a szám már elérte a 13 milliót.

magyarorszag.hu

A központi elektronikus ügyintézési portálhoz, az indulás óta már 132 szervezet csatlakozott, köztük számos hivatal mellett 12 közüzemi szolgáltató ügyei is elérhetők. A ma már átlagosan havi 5 millió látogatót számláló magyarorszag.hu-n jelenleg közel 1900 különböző ügytípus várja a felhasználókat, melyek közül több mint 1500 elektronikusan is elintézhető.

Ez utóbbi ügyek közül 289-hez tartozik közvetlenül kitölthető, úgynevezett iFORM űrlap, 9-hez pedig olyan alkalmazás, amely ugyancsak lehetővé teszi a felületen az adott ügy azonnali indítását.

Egyre többen veszik igénybe a szolgáltatásokat

A portál felhasználói szabadon választhatnak az eszközök között is, ami lehet asztali számítógép, laptopon vagy egyéb mobileszköz. A 2020 második felében elindított online lakcímbejelentés szolgáltatást tavaly novemberben már átlagosan 6 ezren, decemberben több mint 20 ezren, 2021 januárjában pedig már több mint 27 ezren vették igénybe.

A legnépszerűbb e-ügyintézési szolgáltatások (2020):

  1. Adatigénylés a Jármű Szolgáltatási Platformon
  2. eBEV szolgáltatások
  3. Időpontfoglalás kormányablakba, okmányirodába
  4. Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT)
  5. Ingatlankereső online földhivatali szolgáltatás – tulajdoni lap lekérdezés