Tíz év után új időszak kezdődik a T-Systems életében, a Telekom korábbi nagyvállalati és rendszerintegrátori leányvállalata jelentősen átrendezi a portfólióját és nevet is vált. A változások a jövő évtől lépnek életbe.

A Magyar Telekom csoport tíz éve létrehozott leányvállalata februártól várhatóan Telekom Rendszerintegráció Zrt. néven már a 2.0 korszakát kezdi meg. Szolgáltatáspalettája és belső szerkezete koncentráltabb lesz, mint az új neve is mutatja ennek fókuszában a rendszerintegráció áll majd – tudtuk meg egy, a cég által szervezett szűkkörű háttérbeszélgetésen.
Időszerűvé vált a „rendrakás”
Gonda Gábor, a társaság vezére és egyben a hazai anyacég vállalati szolgáltatásainak a vezérhelyettese utalt rá, hogy a „rendrakás” jó ideje napirenden van már.
A névváltoztatásnál időszerű volt, hogy végre tisztába tegyék, mely céget és milyen profilt takar a T-Systems elnevezés, ami még ma is könnyen összekeverhető a Telekom csoport német anyacégének a Deutsche Telekomnak az azonos nevű, de más profilú leányvállalatával. (Hab a tortán, hogy utóbbinak is van saját leánycége Magyarországon.)
A szerkezeti átalakítást pedig az idő és a piacon végbemenő változások indokolják. A menedzsment fontosnak tartja, hogy a társaság hatékonyabban tudjon versenyezni a Magyarországon is gyorsan terjeszkedő globális szolgáltatókkal, azzal a további helyzeti előnnyel, hogy a hasonló szolgáltatások mellé hordozóhálózatot is tud biztosítani.
Az ügyfelek nemcsak a hagyományos telephelyi vagy a publikus felhő között választhatnak, hanem arany középútként ott a hazai társaság több mint 10 ezer négyzetméter adatközponti területe is.
A leányvállalat megtartja önállóságát, miközben a korábbiaknál jobban betagozódik a Magyar Telekom szolgáltatáskínálatába. Az elképzelések szerint a társaság szakemberei három területet fednek le a jövőben, a hagyományos informatikai szegmenst, a hagyományos távközlési platformot, ami a T-Systems esetében az utóbbi három évben kizárólag a nagyvállalati ügyfeleket jelentette, továbbá a rendszerintegrációt.
Egységes ügyfélkezelés az üzleti előfizetőknek
Az átalakulással csoport szinten egységesedik az üzleti ügyfelek szegmense a nekik nyújtott szolgáltatások, termékek egységesen Telekom Business néven kerülnek a piacra, szóljanak azok az egyébként egyedi megbízásokkal működött nagy-, illetve az inkább szabványmegoldásokat igénylő közepes, vagy a lakossági ügyfelet mintázó kisvállalkozásoknak.
Ami a cég alkalmazottait illeti, kétharmaduk fizikailag átkerül a Telekomba, miközben munkáltatójuk továbbra is a már új nevet viselő rendszerintegrációs leányvállalat lesz. Ezekre a lépésekre is várhatóan februárban kerül sor.
Az ügyféloldali kapcsolattartás egységes lesz, a jövőben minden üzleti szereplőt telekomosként szolgálnak ki. Szeretnék az ügyfeleket rávezetni arra is, hogy a cégben ne csak a távközlési szolgáltatót, hanem ennél jóval többet, digitális szolgáltatót lássanak, amelyek korszerű IT szolgáltatásokat is jelentenek.
„Ha pedig valaki, valamilyen nagyon egyedi dolgot szeretne, akkor sincs baj, akkor jövünk a rendszerintegrációs képességünkkel, azt viszont szeretnénk egy még magasabb szintre emelni” – hangsúlyozta Gonda Gábor.
A változásokkal együtt szűkíteni akarják az alvállalkozói kört, eddig mintegy 1700-zal vállalkozóval dolgoztak. A jövőben szigorúbbá válnak az elvárások a beszállítók irányába, cserébe a minőségbiztosítási rendszerükön keresztül hatékonyabban támogatják majd az alvállalkozókat.
A jelenlegi kínálatukban sok más terület mellett a közlekedés területén gondolják, hogy országos szinten meghatározó kompetenciával rendelkeznek. A dolog sajátossága, hogy már most is van egy külön csapatuk, amely csak az ehhez a területhez kapcsolódó feladatokkal foglalkozik.
Megnyílt a FutureZone 3.0
Egy másik esemény keretében nemrégiben adták át a T-Systems FutureZone innovációs- és tudásközpontját, amely a Telekom csoport ügyfelei és üzleti számára a jövőben már nemcsak fizikailag, hanem virtuálisan is elérhető lesz.
A Cisco Magyarországgal közösen létrehozott legújabb bemutatóterem célja a legelőremutatóbb megoldás-orientált infokommunikációs technológiák felvonultatása, köztük a privát 5G-hálózati demóké.
A szoftveralapú megoldások széles körét felvonultató új bemutatótérben testközelben mutatják az érdeklődőknek a T-Systems Cisco-val közösen kialakított technológiai újításait, akár virtuálisan is. Utóbbi révén nemzetközi szerepe is lehet a beruházásnak, amelyet software defined networking (SDN) tudásközpontként is használni kívánnak.
„A technológia nem csak hatékonyabb konfigurálást tesz lehetővé a jobb hálózati teljesítmény és a megbízhatóbb felügyelet érdekében, hanem a felhőalapú megoldásokhoz is könnyebben alkalmazkodik, mint a hálózatkezelés hagyományos eszközei”- hangzott el a bemutatón.