A távmunka-technológia, valamint a távoli elérés szoftvereiről ismert magyar alapítású amerikai cég hazai ügyvezetője, John Ford feladatköre pár hónapja tovább bővült. Ő látja el a jövő digitális munkahely technológiáin (Digital Workplace Technology) dolgozó globális csapat irányítását is.
A nyelvészet világából indult szakember mesterdiplomáját az oxfordi egyetem modern nyelvek szakán szerezte. Karrierje több országot is érintett, de kezdettől a technológiai ipar valamilyen szakágához kapcsolódott.
Magyarországi pályáját 2006-ban indította az SAP-nál, majd dolgozott a Capgemini-nál, a Vodafone-nál, majd a Philips Hungary vezetője lett. Két évvel később pedig megbízták még a holland elektronikai cég régiós részlegének üzleti és IT transzformációjának az irányításával is. Karrierjének következő állomása a GE volt, ahol az amerikai nagyvállalat budapesti GE Digital egységét vezette elnökhelyettesi(VP) pozícióban.
Mostani cégéhez a korábban LogMeInként ismert, mára GoTo márkanévre váltott magyar alapítású amerikai szoftverfejlesztő vállalathoz 2020-ban csatlakozott, a magyarországi leányvállalat vezetőjeként.
„Ügyvezetői feladataim mellé pár hónapja elvállaltam a VP Digital Workplace Technology pozíciót is. Az ezen a területen dolgozó csapatok biztosítják azokat az eszközöket, alkalmazásokat és platformokat, amelyek lehetővé teszik munkatársaink számára, hogy munkájukat bárhonnan végezhessék, valamint az ügyfeleink számára, hogy megfelelő információkat találjanak a termékeinkről, ezzel kapcsolatos kérdéseik vagy problémáik automatikus megoldásához. Ez a Care Support Platform fejlesztését és működtetését jelenti, amely dinamikusan szolgál ki intelligens tartalmakat chatbot felületén keresztül. Utóbbi képes a milliónyi vásárlói megkeresésünk több mint 95%-át automatizált módon kezelni” – emeli ki John Ford.
Hozzáteszi: fő célja, hogy a legjobb digitális „irodát” teremtsék meg a 99 százalékban távmunkában dolgozó munkatársak számára. Az általuk használt technológiának és eszközöknek túl kell lépniük a videokonferenciákon és az üzenetküldésen. Megoldásaik olyan eszközöket tartalmaznak, mint a vállalati tudásbázisok, cél- és folyamatkövető szoftverek, távoli engedélyezés és támogatás, valamint platformok a csapatok közötti aszinkron kommunikáció és együttműködés támogatására.
Az elmúlt egy évben több jelentős átalakítási projektet hajtottak végre, beleértve a társaság privatizációját, a LastPass termékszegmens önálló entitásként való létrehozatalát, valamint a cég- és márkanév logMeIn-ről GoTo-ra való váltását – ami jelentős magyarországi befektetéssel járt.
„Magyarországi ügyvezetőként a további kihívások közé tartozik a vállalataink sikeres átvezetése a globális világjárványon. Ebben Magyarországot a cégen belül élenjárónak tekintik. Fontos a kulturális átalakulás is egy teljesen inkluzív, távoli központú entitássá, ahol az emberek az irodát főként együttműködési helyként, nem pedig munkahelyként használják” – teszi hozzá.