Nagyszabású tervekkel készül(t) az idei évre a Xiaomi Magyarországon is. A kínai cég a budapestiek után több vidéki nagyvárosban is tervezi bővíteni itteni márkabolt hálózatát. Hamarosan jönnek a gyártó első tévékészülékei is.

Tovább épül a Xiaomi márkabolt hálózat

Wagner Tibor XiaomiSzeptember óta van önálló képviselete a cégnek Magyarországon. Wagner Tibor country managert eredetileg azzal a feladattal bízták meg, hogy építse ki és fűzze szorosra a kapcsolatot az itteni mobilszolgáltatókkal.

Azóta a profil kiegészült a Xiaomi teljes körű itteni képviseletével, beleértve a kiskereskedelmi piacot is. Megtudtuk tőle, hogy mind az operátori kapcsolatoknak, mind az online értékesítés felfutásának köszönhetően nagyjából fél év alatt megduplázódott a márka piaci részesedése a hazai okostelefon piacon. (Ez virágnyelven azt jelenti, hogy már belépett a kétszámjegyű kategóriába.) Az év végére pedig további növekedést terveznek ebben a termékcsoportban.

Jönnek a márka első 5G-s készülékei

„Természetesen a koronavírus járvány okozta gazdasági helyzetben ma még sok a kérdőjel. Az anyavállalatnak is okozott alkatrész ellátási problémát a pandémia” – mondja Wagner Tibor. Hozzátette ugyanakkor, hogy nagy reményeket fűznek a februárban bemutatott két új 5G-s prémiumkészülék az MI 10, MI 10 Pro magyarországi megjelenéséhez, ami annál is aktuálisabb, hogy időközben sikerült lezárni nálunk is az 5G frekvenciák értékesítését, felgyorsulhat a hazai hálózatok építése.

A csúcskészülékek európai premierjét eredetileg a barcelonai mobil világkonferenciára időzítették, ennek elmaradása okozott is némi problémát az európai piacra vitel tervezésében. Az új telefonok Magyarországon ebben a hónapban kerülnek kiskereskedelmi forgalomba – tudtuk meg Wagner Tibortól.

Az idén 10 éves kínai márka is beszállt a hajtogatható okostelefonok piacára, a Mi Mix Alphával, ami a hajtogatható telefonnak egy statikus változata. A készüléken teljesen körbeér a képernyő. Ez továbbra sem egy koncepciós modell, hanem egy korlátozottan kereskedelmi jellegű készülék, amit csak bizonyos nagyobb piacokon forgalmaz a cég 3 ezer dollárért.

Tovább bővül az egyéb okos eszközök portfoliója

Az okostelefonokon kívül igen széles a Xiaomi termékpalettája az egyéb okos eszközökből is. A portfolió már egy ideje épül Magyarországon is. Az idei első félévben jönnek a tévékészülékek és az okos légtisztítók, jön a felmosási funkcióval bővített okosporszívó is.

„Idéntől elindult a magyarországi márkaépítés is, aminek sajátossága, hogy egyáltalán nem a hagyományos reklámhelyeken, köztük a tévékben zajlik, hanem közösségépítés révén” – emeli ki Wagner Tibor.

A márka ismertségének a növelését célozzák a márkaboltok, amikből jelenleg kettő van Budapesten, az Aréna plázában és a Lurdy Házban. A hálózat az idén már vidéken is terjeszkedik, több nagyvárosban terveznek hasonlót nyitni.