Nálunk várhatóan ősszel lesz elérhető a világ első Snapdragon 855 Plus mobil processzorral felszerelt gamer telefonja. Az Asus ROG Phone II modellje a világ első 120Hz/1ms-os AMOLED kijelzőjével és 6000mAh-s akkumulátorral érkezik.
A Republic of Gamers (ROG) az ASUS egyik márkája, amely a gamerek piacára tervez és gyárt hardvereszközöket, beleértve az alaplapokat, a routereket, laptopokat, asztali gépeket és monitorokat is, és fejleszti a hozzáillő szoftvereket.
A ROG Phone II, a Qualcomm Snapdragon 855 Plus mobil platformjával akár 2,96 GHz-es sebességre is képes, ami 4 százalékkal gyorsabb teljesítmény, mint az elődje a Snapdragon 855. A hosszantartó teljesítményt pedig a megújult hűtési rendszere biztosítja, amelynek csökkent a zajszintje is.
A készülék ütésálló Gorilla Glass-os 6,59 hüvelykes kijelzője a színhűség és az elmosódás mentes képek mellett a világ első 49ms-os érintéskésleltetésével rendelkezik.
A 6000mAh-s akkumulátor pedig a maratoni csatákhoz elengedhetetlen, amihez még innovatívnak számító oldaltöltős kialakítás és 30 Wattos hipergyors töltési technológia is párosul, amely a töltési áramkört a hálózati adapterbe helyezi a telefon helyett. A készülék 58 perc alatt elérheti a 66 százalékos töltöttséget.
Az 512GB-os memóriával felszerelt eszköz villámgyorsan tárolja az adatokat letöltési sebessége 4G LTE hálózaton az 1,2Gbps-ot is elérheti, a szupergyors WiGig wifi technológiával pedig akár 4,6Gbps-ra is képes. A ROG Phone II immerzív játékélményt nyújt, fektetett kialakítással, ultrahangos szenzorokkal, Dual Surrounding Vibration technológiával és erőteljes előlapi hangszórókkal.
Több innovatív kiegészítőt is fejlesztettek a készülékhez, közte a második generációs TwinView dokkolót, amely kétképernyős játékélményt kínál az osztott képernyős élő közvetítésre, a kiterjesztett játékmegjelenítésre vagy csoportos kommunikációra. Az eszköz 5000mAh-s extra akkumulátor kapacitással is rendelkezik. A konfigurálhatóROG Kunai Gamepad pedig a kézikonzolokhoz hasonló játékélményt nyújt.
Piaci kilátások
A gamerekre tartósan építhetnek a hardvergyártók, mert miközben a PC piaci kilátások világszerte nem túl derűlátóak, a videojátékokra fejlesztett eszközök iránti kereslet folyamatosan növekszik. Öt éves távlatban évi 10 százalék körüli lehet a bővülés, de a monitorok piaca akár a13 százalékot is átlépheti.
És, hogy mennyire vagyunk videojáték-függők? Az LG Hungary nemrégiben készíttetett egy országos kutatást, ami kimutatta, hogy nálunk az átlagos internetezők másfél, a profibb úgynevezett „core gamerek” alkalmanként közel két és fél órát töltenek játékkal. Ez utóbbi épp a fele annak az időnek, amit egy átlagos magyar egy átlagos napon tévénézésre szán.
Az átlagos internetezők elsősorban mobilon vagy tableten (53%) játszanak, ezt követi a PC és a laptop (39%), s csak a harmadik helyre sorolták a válaszadók a konzolokat (9%). A megkérdezettek többsége megelégszik egy jó teljesítményű eszközzel, a szenvedélyes játékosok több mint egyharmada viszont kimondottan a gamer termékeket keresi.