Zömében amerikai és brit cégek alkotják a világ legbefolyásosabb technológiai elemzőcégeinek a toplistáját, amely távközlési cégek megkérdezésével készült
A telefonos kutatásba tíz ország több mint száz távközlési cég technológiavásárlási döntéshozóját vonták be, arra kérve a résztvevőket, hogy piaci befolyásuk szerint rangsorolják a piacukkal foglalkozó elemzőcégeket. (A felmérés a londoni székhelyű CCgroup B2B technológiai PR ügynökség megbízásából, a Sapio Research bevonásával készült.)
A legbefolyásosabbnak – 58 százalékkal – az 1968-ban alapított, mintegy fél milliárd dollár árbevételű USA-beli Strategy Analytics-et választották. Második helyre került – 54 százalékkal – az 1979-ben létrehozott ugyancsak amerikai Gartner, amelynek éves bevétele meghaladja a 4 milliárd dollárt.
A dobogósok között egy brit cég, a 2001-ben alapított Juniper Research is szerepel még, amelynek „tetszési indexe” csupán egy százalékponttal(53%) marad el a Gartnerétől. A toplistán szereplő 11 társaság között az ismert nagy nevek – Forrester, Frost&Sullivan, IDC – mellett megtalálható az 1998-ban alapított szingapúri székhelyű Canalys cég is, amely az utóbbi években az okostelefon-piaci elemzéseivel igyekszik időben lekörözni amerikai versenytársait.